Alla inlägg under april 2008

Av Frida - 17 april 2008 18:16

Nu har mormor fått sin dom... det blir inga mer cellgifter, hennes kropp orkar inte ta emot det, hon ska få komma hem på måndag då hennes syster kommer o tar hand om henne, självklart ställer även vi andra upp men alla har ju jobb o familj så man kan ju inte va där jämt... meningen e även att hon ska få hemhjälp innan hennes syster åker hem... hoppas det blir bra... läkarna säger att om hon börjar äta mera ordentligt så klarar hon sej över sommaren men om hon fortsätter som nu så blir det fram till sommaren, inte många månader kvar alltså... känns helt overkligt, jag har nog itne fattat det... har inte orkat släppa fram mina känslor, är glad att barnen håller mej sysselsatt så jag inte hinner tänka så mycket.... jobbigt som faaaaan e det iaf....


stora prinsen badar, han va inte sugen på bollibompa idag, ska in o tvätta honom snart, lillprinsen sover på pappas bröst i soffan, han har nog slagit rekord i att vara vaken idag... knasiga unge... varit o köpt två nya däck (hjul) till vagnen med så nu e jag ännu fattigare än jag var innan...

nej, ska väl ta hand om min familj... kramen

Av Frida - 8 april 2008 10:14

Blir så förbannad, hur svårt ska det va ofå tag på nån inom kommunen eg? heeeelt upprörd..... *morr* Vill bara veta hur mycket alex får gå på dagis i sommar men alla e ju på "tjänsteärende" åååååhhhhhh...

måste ta tag i mitt hem, förstår inte hur det kan bli så jävla stökigt...

fest på lördag iaf... *wwwiiieee* Har lovat lillebror att jag ska sminka honom... haha... blir ju o våldgästa han lite innan vi ska till aprtyt... måste ju grunda lite med ett par cider.... kommer ju va lagom finer på kvällen om jag börjar dricka klockan fyra... *asg* jaja...

Av Frida - 7 april 2008 16:52

va hos mormor idag, känns osm om hon har tappat all livsglädje nu... såg ingen gnista i ögonen på henne, hon e helt likgiltig typ... skitjobbigt... jag vägrar att gå med på att hon förlorar den här kampen, hon måste kämpa.. hälsar på henne så mycket jag kan så hon ska förstå att hon måste kämpa för vår skull, jag klarar mej ju inte utan henne, hon betyder så mycket för oss...


toivo kom iaf hem igår, lite lagom på lyset haha fina presenter fick vi... jag fick två limpor cigg o en flaska med mint Baileys mumma... alex fick traktor, cementblandare o lastbil (han har ju inte tillräckligt med leksaker menar jag)


nu ska jag ta mej i kragen o laga lite mat, sebbe o toivo sover i soffan så ska vi få nån mat får väl jag laga den... blir sängen tidigt idag, e skittrött, sovit dåligt fast att sebbe slog rekord o sov tio timmar i sträck inatt, inte illa för o va två o en halv månad :) mammas duktiga pojke...

hoppas det går bra för LHC idag då!!

kramen

Av Frida - 6 april 2008 18:00

Nu e det inte långt kvar tills toivo kommer... idag har det varit en låååång dag.. skittrist väder ute o en unge som vill att jag ska leka hela tiden medans den lille vill hänga på armen o jag skulle ha behöävt städa... har iaf lyckats o dammsuga sen blev det en promenad till affären, alex skulle prompt gå så det tog väl en timme ungefär... suck.... nu äter vi pizza som vi lagat ihop men jag köpte fel ost så den blev inte så god :( men det va trevligt o göra den o alex verkar gilla den....

toivo sa att han köpt presenter med... jag blir så lycklig :)


Nästa helg e det min tur o festa, klassträff... tio år sen vi gick ur nian, ska bli kul....

Av Frida - 5 april 2008 10:48

Jahopp, så sitter man här ensam o övergiven med två barn... hehe... nee, så farligt e det inte, toivo e iväg på nån resa med jobbet, dom skulle till åland, förena nytta med nöje men jag tror allt att det blir mest nöje jag :) han kommer hem typ sju imorronkväll, låååångt dit... men men... idag ska jag o barnen ta en åktur till gammelmormor, träffa mamma o john däruppe med, länge sen jag träffade min lillebror nu så det ska bli trevligt... tänkte ta en promenad in till stan efter lunch så får barnen sova i vagnen, himla fint väder ute faktiskt....

nu vaknade lillrpinsen så jag ska väl ta honom, kram så länge....

Av Frida - 4 april 2008 09:25

Faan att mormor ska va sjuk, va uppe på sjukan o hälsade på igår, hon e ju bara skin o ben min stackars mormor, hon som alltid varit så mjuk o go precis som en mormor ska vara.... känns skitjobbigt o se henne va så orkeslös, känns nästan som om hon har gett upp... jag går inte med på det.. hon e min mormor, jag e uppväxt hos henne så hon kan inte bara ge upp, hon måste kämpa, jag klarar mej inte utan henne, vill inte att mina barn ska behöva växa upp utan gammelmormor... alex va med till sjukan igår, han blev lite ledsen när han såg mormor, tyckte nog att det va konstigt att hon va så liten o orkeslös men det gick över efter en stund när han kände igen henne... tror hon blev glad över att vi kom, hon e ju så trött så hon säger inte så mycket, sitter mest o lyssnar o ler...


vattenläcka i lekrummet efter att fucking jävla tekniska verken varit här o bytt vattenmätare, bra där tekniska verken... massa vatten på golvet o grejjer.... blir så trött....


idag blir det trädgårdsfixning, rensa ogräs o röja upp efter att grävmaskinen va här o demolerade hela gräsmattan...

ska försöka tjata hit min mamma imorron med, toivo ska till åland lördag-söndag o jag har ingen lust alls o sitta här själv en lördagkväll... men vi får väl se om hon har tid, hon e ju så "busy" :(

kram på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards