Alla inlägg under maj 2008

Av Frida - 28 maj 2008 15:30

natten till igår, klockan tio över två somnade lilla mormor in... allt skedde lugnt o fint, hon bara somnade... känns helt overkligt men var ändå så fint.... vi va där allihopa i förrgår o hon va lugn o fridfull, emma ringde o jag satte telefonen vid hennes öra så emma kunde berätta hur älskad hon är..

va uppe en sväng igår o sa hjedå, faan vad ont det gör.... just nu går jag mest runt som i dvala... o så e alex sjuk med o toivo i stockholm o kommer inte hem förrän imorronkväll, livet e inte så jättekul just nu :/



bild på mormor o alex från alex dop.... min älskade mormor!!!!

Av Frida - 26 maj 2008 12:11

ska till mormor idag med, hon va jättedålig igår så vi får hoppas det e bättre idag... imorron kan jag ju itne åka för alex har typ öppet hus på dagis, dom har haft tema vatten ett tag nu o ska väl visa upp vad dom gjort o så... klart vi måste gå på det :) Jenny sa att hon kunde hämta alex på onsdag så då kan jag o sebbe åka till mormor en sväng på dan... hon e snäll hon min älskling.... har bråkat med vattenspridaren idag... slangjäveln lossnade så där stod jag o va totalt dyngsur, inte roligt alls kan man säga... men vad gör man itne för o få en fin gräsmatta.. haha... nu vaknade lillprinsen, han har rekordsovit i typ två oenhalv timme, skööönt... så det blir lunch för mej o sen lunch för sebbe o sen hämta alex o sen e det fullt ös igen :)


kramen

Av Frida - 25 maj 2008 11:53

vet itne hur länge till jag orkar.. känns som om all ork bara rinner av mej.... allt det här med mormor tar knäcken på mej... o karln.. jaa, han va normal i ett par dar, orkar inte med hans tomma löften längre men har inte ork o ta tag i det, jag skiter i vad faan han gör från o med nu... lever mitt liv med mina barn, dom är mitt allt.... sebbe skrattade massor förut när vi låg i sängen o mös, han e för underbar o alex sjöng ja må du leva för mej eftersom det är mammas dag idag.. små älsklingar....

blir en sväng till mormor idag, alex ska få följa med... lämna tillbaka lite kläder innan med, blir en promenad in när alex ska sova efter lunchen...

tjipp tjipp

Av Frida - 17 maj 2008 14:51

va o glodde på galna kossor idag.. arla kör ju betessläpp på några av sina gårdar, riktigt mysigt e det faktiskt, va där förra året med... man får bulle o mjölk o så släpper dom ut korna, har traktorer uppställda som barnen får sitta i, man kan gå in i lagårn o klappa kalvarna o tipspromenad.. riktigt familjemysigt... skapligt väder hade vi med, solen tittade tillomed fram emellanåt :)

Imorgon ska vi fira lillebror ute på landet, han fyllde ju förra veckan men då skulle han ut o annelie skulle jobba så det blir nu istället, alex har tränat på att sjunga "Ja må du leva" hela veckan så vi får se om han vågar imorgon....

e fortfarande trött o snorig, har fått ont i ett öra oxå men det verkar inte bli värre så det e nog inte öroninflammation iaf... men skulle allt behöva kramas lite....

Av Frida - 16 maj 2008 15:36

Nån som vill ha en tvåoetthalvt åring i sin bästa trotsålder? e så trött på alex idag så det finns inte, har trotsat konstant sen han vaknade igår morse i princip.... sååå underbart, speciellt när jag känner mej som en påse skridskor med :( Hatar o va förkyld, man känner sej helt orkeslös.... Sebbe har nog slagit rekord i o sova idag, sov en kortis på fm sen somnade han vid ett igen, vaknade till vid två o va skitarg så jag gick o la han igen o nu sover han fortfarande, va tvungen o springa in o kolla att han levde förut.. hönsmamma va det ja :P


hittade värsta artikeln förut, äntligen fler som resonerar som jag :)

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article2482100.ab

har ju redan en sån typ som kommer o börja användas på alex relativt snart, e trött på att han springer iväg hela tiden...


orkar itne idag... mormor e dålig, karln låtsas som allt e bra o här sitter jag o snorar... kort o gott!!!

Av Frida - 15 maj 2008 11:14

känner mej som en ristipp på allvar.. näsjäveln rinner fortfarande o jag e allmännt hängig. blä!!


ska till mormor idag med, det är verkligen jättejobbigt med allt det här, nu e det iaf bestämt att hon ska få en korttidsplats på ett boende så hon itne behöver åka hem, hon fixar ju inte o va själv hemma lixom.... vi skulle få svar vart hon fick plats om en vecka typ.... tur att jag har mina barn säger jag bara...

vi hade en toppendag igår  jag o barna, alex va på strålande humör o vi va inte osams en enda gång o sebbe var med en liten solstråle... helt underbart e livet såna dagar....

sambon har fortfarande inte ens visat liiite intresse av o vilja ha en disskussion, vet inte om jag orkar vänta så länge till, kanske bäst att vi separerar som han sa att han ville göra.... känner just nu att jag behöver så mycket mer än vad jag får.... så mycket kärlek, omtanke, kramar, uppskattning o kroppskontakt... visst får jag mycket kramar o kärlek av barna men det är inte samma sak, skulle bara vilja få ligga i hans famn o få bli omhållen, är det för mycket begärt??

usch, orkar itne mer nu.... får se om jag e ett vrak ikväll eller om jag orkar skriva något....

Av Frida - 14 maj 2008 20:02

jaa, stiltje e det hemma, karln e visst inte ens lite intresserad av o prata om hur vi ska lösa saker o ting o jag orkar bara inte... har blivit sjuk o jävlig med... näsan rinner o det kliar i öronen, har ingen lust alls...

blir o hälsa på mormor imorgon förhoppningsvis, blir en utflykt med båda barnen, får se hur det går haha.. på lördag blir det betessläpp på landet med åsa m fam o jenny o tuva....


ska se om den store somnar snart, den lille kollar på tv han :)

kramen

Av Frida - 12 maj 2008 18:05

trodde väl iaf att karln skulle vilja prata om det han sa igår men itne ett knyst... han ska bara tiga ihjäl allting o sen tror han att allt ska bli som vanligt men itne den här gången, jag ska med tiga tills han tar upp det... det här va så allvarligt så man måste prata om det, bestämma hur vi ska ha det o sen får det vara utagerat en gång för alltid... får väl se om han e intresserad av det eller inte....


va hos mormor igår, va skitjobbigt, jag bröt ihop när v gick, skönt att både mamma o pappa va med så jag hade stöd.... sen åkte jag o sebbe till mamma o vi gick hem till Camilla o Tommy, två heeeelt underbara människor.... satt o snackade skit, garvade, slog sönder vinflaskor, grillade korv o frossade i "sprutgrädde" haha.... trodde ett tag att mamma o Camilla skulle lägga sej på backen o suga upp vinet... hahahaha.... sen kom Emma Slemma förbi en sväng, älskade kusin, hon är bäst helt enkelt... synd bara att hon ska bo i Lund, vill träffa henne varje dag helst....


idag har det varit städdag i tallboda, har tvättat o vikt tvätt till förbannelse tror jag.... försökte mej på o dammsuga med men dammsugarn va helt kajko o sög inte så jag fick typ pilla in alla småstenar i röret för att dom skulle försvinna men Toivo rensade ur filtret i behållaren så nu funkar den tror jag... orkade inte slita ut hela slangen för o kolla... (det e det värsta med centraldammsugare, kan måste göra som carro o shoppa grejjer på tvshop haha)


nu ska jag lägga mej på soffan med den lille prinsen, alex skulle inte se bollibompa, han skulle va ute han, han e en riktig uteunge....


kram o hej svejs

Ovido - Quiz & Flashcards