Alla inlägg under mars 2010

Av Frida - 22 mars 2010 15:33

Nu.... jaaa äntligen... nu känns det som att livet e på rätt väg igen.... Hoppas det löser sej... eller att vi iaf får må bra... håller tummarna nu....


E hemma från jobbet igen... e så trött på o va sjuk.... blir aldrig sjuk annars men nu verkar allt komma på en gång, först halsfluss o nu kräksjuka i stjärten, känns sådär faktiskt!!!!!!


RASTLÖS e jag iaf....


Snart kommer bästa svåger med familj hit på mat så det e bara att rycka upp sej.... o så e ju våren här med    det gillar vi.....


Tjipp tjipp 

Av Frida - 17 mars 2010 10:19

Sjuka karlar säger jag bara.... Iriterad e bara förnamnet....

 

Jag ska jobba imorron då Alex e frisk men då kan han itne lämna dm på dagis eftersom jag behöver bilen, erbjöd mej att sova i stan men det gick inte heller hem, hur faan gör man dom nöjda egentligen? Jag vänder faan ut o in på mej själv men får inget gensvar..... Frågan e hur länge man orkar....

 

Nu löste det sig som tur är eftersom jag har underbara vänner så Jenny kommer hit o hämtar upp mina barn (efter att hon lämnat sina egna på dagis) o kör dom till dagis..... Känner att jag kan skatta mej lycklig för mina vänner.....

 

Idag blir det o träffa bror en sväng, han ska måla lite i Em´s lägenhet.... sen blir det väl det vanliga, städa efter mina tre små grisar o laga mat, ta hand om disken o vika tvätt, såååååååå jävla roligt..... *suck*

 

Får hoppas mannen i huset e friskare tills helgen annars sticker jag iväg på allt själv.... e trött på att sitta hemma!!!!

 

Tjipp tjipp

Av Frida - 16 mars 2010 19:21

alltså nu e jag på allvar trött på sjuka barn, sjuka män o att va sjuk själv....

 

För två veckor sen hade jag halsfluss o Sebbe hade feber.... vi blev hemma en vecka o jag höll på att dö av tristess.....

 

Nu e det dax igen, Alex blev dålig i söndags, konstaterad halsfluss i måndags o idag va det pappa T´s tur... oxå halsfluss.

När jag va sjuk hade jag ju Sebbe hemma men nu när T e sjuk så måste jag vaba för Alex eftersom T mår så dåligt.... Vad e skillnaden liksom? Sebbe e ju den som kräver mest... Helt enkelt, manligt o kvinnligt kanske?    Man kan ju bli knäpp för mindre.....

 

Hann ju iaf jobba en vecka innan det va dax igen.... *sucka*

 

Håller alla tummar jag har för att jag ska kunna jobba på torsdag iaf o att Sebbe o jag klarar oss..... Har ju en toppenhelg o se fram emot.....

 

Fredagen ska spenderas i Kickis o Mickes trevliga sällskap, spana in nya lyan o få lite god mat   

 

På lördag har vi två fester o gå på men lyckas nog bara ta oss till en... lite trist när saker o ting krockar men ignet man kan göra åt...... Blir iaf o fira pappas fru, världens bästa plastmamma som fyller jämt (vågar nog itne skriva hur mycket för då dräper hon mej, haha) Ska bli trevligt o träffa släkten faktiskt.... Får hoppas på att T (som ju är såååååååå sjuk) hinner bli frisk... Alex går det ingen nöd på precis, han ville gå till dagis redan igår, haha.....

 

Har en söt liten hund hemma med men det e en lång, lång historia så den tar vi en annan dag....

 

Ha det bäst  

Av Frida - 4 mars 2010 19:46

Ja oj vad skalman e trött idag..... usch usch.....

 

Hade ingen lust med något imorse, lämnade kidsen på dagis nio o sen fastnade jag framför datorn o gjorde just... ingenting typ jättelänge... Hur skönt som helst faktiskt. Tvättade lite bara men maskinen sköter ju sej själv, inte så att man måste stå o glo på den precis, haha.

 

Sen ringde jenny vid tolv o frågade om jag kunde ta hennes barn en stund, hon skulle följa med en annan kompis till sjukhuset för dom trodde att hennes dotter har fått diabetes.... så Jenny lämnade av monstrena här vid ett typ.... Jag va inte alls på humör för o ta hand om några barn, inte ens mina egna men det gick bra, stora T lagade "mat" åt mej o lilla T somnade gott i Sebbes säng vid två ;) Hanna kom o lämnade tillbaka bilen med så vi kröp upp i en varsin soffa o snackade skit en timme eller två, gud vad skönt det var.... Sen blev det fullt ös, hämta mina barn på dagis, hem, börja med maten, försöka få ner ljudnivån typ 100 ggr, Kenny kom, duka, försöka få 4 ungar o äta o sen kom Jenny tillbaka vid sex.....

 

Nu har alla åkt, diskmaskinen e igång o min barn har somnat o jag e så tröööööött, tror jag skulle kunna somna på tangentbordet....

 

Idag har jag iaf fått i mej lite mer än igår men har fortfarande lite ont i halsen, hoppas på att det går över till helgen... e trött på o va sjuk nu. Börjar bli helt nipprig av att gå hemma.... Imorron blir det o åka in o klippa den dära lugggen äntligen, inge kul när den hänger i ögonen hela tiden.... kanske orkar med Ikea en snabbis med, vi får se....

 

tjipp tjipp  

Av Frida - 3 mars 2010 10:15

Japp, snart e det faan två veckor sen mitt liv vändes upponer o jag har fortfarande inte fattat, o personen som gjorde det verkat inte heller ha fattat.... Allt bara snurrar på som vanligt (förutom vissa grejer som att jag sover i bäddsoffa, inte får nån kärlek o så). Barnen ska fortfarande ha mat varje dag, det ska lämnas o hämtas på dagis, hemmet ska städas, man måste handla, katten ska ha mat o hans låda ska tömmas.... vardag/ekorrhjul o ändå så e allt helt upponer.... skum känsla faktiskt......

 

Har ju fått halsfluss deluxe med :( Läkaren gjorde itne ens några tester, tittade i halsen i två sekunder o sen fick jag stränga order om att va hemma en vecka.... jag håller på allvar på att dö av tristess.... Inte blir det bättre av att Sebbe haft feber med så man har haft honom hemma.... Men nu verkar han ha blivit frisk så imorron e det dagis för båda monstrena, skönt skönt... Ska väl se om jag kan plocka ordning lite hemma.... Tydligen ska man va jävligt försiktig med halsfluss, man kan få både hjärtfel o reumatism om man har otur... Inget jag vill ha precis....

 

Ledig i helgen, ska bli grymt skönt... har bara en enda sak inplanerad o det e att jag ska till stallet på söndag.... ska se om lilla sessan Svipa e lugnare då så kanske Alex o Natta kan få rida lite.....

 

Bästa prinsessan E har ju äntligen fått sin lägenhet o börjat sitt nya liv.... Tror det kommer bli bra... vi ska genast ta upp vår tradition med söndagsmiddag igen ;) I löööv it!!!

 

Usch, e bara så trött idag... Ungarna va hemska imorse o vaknade svintidigt o så sover jag inte så bra i vare sej soffan eller bäddsoffan... Gillar att det e JAG som itne sover i sängen fast det inte e jag som gjort fel *mutter mutter* o speciellt när jag e sjuk med, inte ens ett erbjudande om att vi skulle byta har jag fått men inatt ska jag njuta av att sova i sängen.... sååååå skönt det ska bli!!!!!

Idag e bara en sån dag jag skulle kunna sälja ungarna o flytta till en etta!!!

 

Ha det bra! 

Ovido - Quiz & Flashcards