Alla inlägg under augusti 2008

Av Frida - 31 augusti 2008 14:13

Trodde det skulle bli en riktigt tuff helg hemma själv med barnen men den har faktiskt varit helt okej... Började lite dåligt i fredags dock då alex blev skitledsen när pappa åkt o inget dög åt han, då känner man sej så jävla värdelös som mamma, jag menar här ställer jag upp för han jämt, JÄMT liksom, det e jag som går upp på nätterna o jag som tagit hand om han när han va liten men helt plötsligt duger man inte... fick ett bryt jag med o så satt vi där o grät båda två ett tag i hallen men sen lugnade vi oss o hade en riktigt trevlig dag :) Va tvungen o åka till vc me alex för han sa det gjorde ont när han kissade så in med ett urinprov där men det va lugnt, sen handlade vi o åkte hem. käkade kinamat på kvällen o gjorde dip till fredagsmyset sen satt vi i soffan o mumsade chips o dip. supermysigt verkligen....  mammas älsklingar :)


På lördagen tvingade vi upp Linda i ottan haha, eller njaa, klockan nio iaf o så åkte vi till Ljungsbro marknad, mycket trevligt... alex åkte lite karusell o så o sen blev det mc donalds i ryd o så tog vi med maten ut till farmor o åt där... skitlänge sen alex fick åka till farmor så han va superglad o sebbe låg o grävde i gräsmattan med hela munnen full med gräs, mammas tokunge :)


Idag packade jag vagnen o så åkte vi till mormor o här e vi nu, mamma o barna sover, mamma hade lite ont i huvet idag :), jag har varit ute en sväng med hunden o försökt få tag på jenny men hon vill itne prata med mej, kanske skulle åka med dom hem ju men jag o alex får väl ta tåget... sebbe ska få stanna hos mormor tills på tisdag för jag ska köra imorron när alex e på dagis o så kan det va skönt o få ha bara alex ett par dar, nästa gång blir det alex som får åka hit. Så skönt att mamma ställer upp så mycket, viktigt även för barna o få en bra relation med mormor känner jag med... hoppas att jag nån gång i framtiden kan återgälda henne för det finns inte ord för hur tacksam jag är... älskar dej mamma :)


Sambon kommer hem idag med, mysigt.. har faktiskt saknat honom lite ;P Nu ska jag sluta svamla, har inget roligt o skriva iaf... ha det!!

Av Frida - 27 augusti 2008 18:50

japp, lever ett sjukt oglamouröst liv har jag insett.. ingen glamour med o va tvåbarnsmorsa inte.. inte så att jag på något sätt ångrar mina barn, dom är mitt liv... men det e just det, dom är mitt liv, vart tog jag vägen? Finns Frida överhuvudtaget eller blev jag bara mamma liksom? Det går i ett hela dagarna, just nu e ungarna inte synkade för fem öre, äter på olika tider o sover på olika tider vilket betyder att dom den ena e mätt ska den andra ha mat o om den ena e trött o somnar så vaknar den andra, ingen tid för mej o göra nåt annat... hoppas på att det blir bättre när sebbe blir större o att talspråket "Små barn-små problem, stora barn-stora problem" inte stämmer än på ett tag.....


har iaf tagit lite tid till mej själv dom senaste två veckorna, två körlektioner på körskolan :D Har varit sjukt roligt o enormt skrämmande men gått bra så nu ska jag ligga i, spara lite mer pengar till fler körlektioner sen när mina tio e slut så jag kan få det där kortet nån gång, trött på o va beroende av andra hela tiden. Läraren e svinbra o han trodde jag skulle klara det innan jul, ska köra nästa vecka med så får vi se vad han säger... e så stolt över mej själv o så superglad att Linda e pärlan hela dan o ställer upp o tar sebbe när jag kör....


har hänt masa grejjer med men jag orkar inte skriva, som sagt, det går i ett, kläder ska tvättas o vikas in, mat ska lagas (iaf dom dagar sambon inte e hemma hihi), barn ska matas, sövas, kramas o lekas med o sen hemmet.. jaa, det får jag ta när jag har tid.... I helgen e jag iaf änka... eller dom tre kommande helgerna för o va helt ärlig, känns inte ens lite kul o va själv så mycket men men.... i helgen e det nån team building med jobbet, nästa helg golf med jobbet o nästa e det domarkursen i mjölby, skitkul *NOT* men sen får vi väl hoppas på att det blir lugnt ett tag....


kram kram i lingonskogen o hittar ni kantareller när ni e där så skicka dom till tallboda :P

Av Frida - 14 augusti 2008 17:11

skäll fick jag för alla "osanningar" jag skrev igår, ska hädanefter bara skriva om vad jag gör fick jag berättat för mej... jaa, då får det väl bli så... skriver väl inga namn i fortsättningen....


va ute o gick med sissela o jenny igårkväll, va superskönt o ta två varv i elljusspåret, ska ta en sväng med sissela, skilla o hunden ikväll... sover så sjukt mycket bättre när man fått röra på fläsket lite :)


Cristina va här en sväng med busungen Charline, Alex o hon lekte jättebra så det va kul, synd  bara att vi har typ samma problem hon o jag :(


Imorgon blir det väl lugna gatan för min del, blir väl o va hemma. På söndag ska vi iaf iväg, ska till Åsa m fam på nåt som heter Leta i Vreta, får se om det e kul eller inte....


kram kram

Av Frida - 13 augusti 2008 18:40

usch, e trött på allt idag, skrikiga ungar o gnälliga karlar... alex e skittrött, inget e bra o han bara gnäller o tro då inte att hans pappa kan lyfta ett finger nej nej, jag får självklart ta hand om honom då! Sen får jag skit för att det inte e iordningplockat när han kommer hem... har han funderat på hur hans kläder helt plötsligt ligger på sängen, rena o vikta, hur det kommer sej att det alltid finns barnmat hemma, hur barnen alltid har rena kläder i rätt storlek att ta på sej, hur det alltid finns rent porslin färdigt att använda i skåpen, hur konstigt det e att blomrabatterna inte har en massa ogräs som växer, hur barnens leksaker alltid hamnar på rätt ställe, hur detkommer sej att barnen badas, tvättas, har klippta naglar o rengjorda öron ett par ggr i veckan.... FAAN vad trött jag blir!!!! Han har börjat springa på kvällarna den här veckan, jag får KNAPPT "ledigt" för att åka till körskolan, trots att han tjatar på mej att jag ska skaffa körkort.... orkar inte bry mej längre, blir bara så jävla lessen att han itne ser allt jag gör... vad gör han? Joo, han jobbar o sen kanske han plockar lite, lagar mat o sen sätter han sej i soffan, han KANSKE lägger något barn på kvällen (men oftast inte), han går inte upp på nätterna när alex vaknar, inte ens om jag börjar jobba klockan halv fem... ska bli jävligt intressant o se hur det blir när jag börjar jobba... jag kan itne både tvätta, städa, vika tvätt, ta hand om disken, ha huvudansvar för barna OCH jobba heltid... speciellt inte om jag ska gå på körskola o börja träna med... han dömer ju hockey o ska fortsätta med springandet så jag måste ju få komma iväg på saker med... får väl se hur det blir...


här kommer iaf två bilder från england


alex kör kyle i vagnen :)


sebbe åker tåg från london i mormors knä

Av Frida - 11 augusti 2008 12:10

Faan vad fattiga vi kommer o va nästa månad, har räknat lite o jag fattar inte hur vi kan ha så jävla mycket räkningar... varför ska allt va så förbannat dyrt för? blir ju inte bättre av att jag itne får nåra pengar frå jobbet nästa månad heller... helt deprimerad... usch... ska gräva ner mej nånstans tror jag :(

Av Frida - 10 augusti 2008 20:08

liite sen uppdatering kanske.. hehe.. haft massor o göra så dagarna har bara runnit iväg... Åkte iaf förra torsdagen, alex va helt i extas o såå lyckllig för att vi skulle åka flygplan :) Allt gick smidigt med säkerhetskontroller o så men vi va ju typ sist på planet för att mamma skulle kissa o ha sej. jag o barna satt rätt långt fram o mamma o john satt långt bak så jag fick lite småpanik, hur faan skulle det här gå, sitta själv med två små barn som aldrig flugit förr... men som tur e så har jag ju sjuuukt snälla barn, sebbe sa inte ett ljud o alex va tyst så länge jag höll honom i handen. alex tyckte det va jättekul o va glad hela resan...


I england hos Ulrica med familj va allt supermysigt... torsdagen myste vi bara runt... fredagen ägnades  northampton o i affärerna där, lördagen stannade alex kvar hos ulrica, leah o kyle medans jag, mamma, john o sebbe åkte till london... söndagen va vi i parken o sen gick vi till puben för o äta gott o sen måndagen åkte vi hem svintidigt... hatar stansteds jävla säkerhetskontroll, fick inte ens ta med mig min oöppnade majoburk.. jävla as... tur att ulrica åkte dan efter oss så hon köpte med till mej... min räddare i nöden...


på tisdagen kom åsa, erik o oskar hit, eric va helt lycklig över sin present o vykortet som låg i brevlådan när han kom hem igen.. underbara unge :) Barna lekte superbra i många timmar o sen kom visse o moa hit en sväng med... onsdagen flöt förbi tror jag... o torsdagen med... fredag va det fullt hus med visse+barn o jocke o bella o sen igår firade vi lasse här så det va fullt ös, tur att inte alla syskon kom känner jag bara, va nog 10 vuxna typ o fyra barn, man blir ju helt trött... på kvällen va vi hos grannen o grilla, riktigt trevligt... toivo har sovit i soffan inatt, blir så när man e skitfull o inte kan ta sej till sängen *suckar* undrar när faan han ska växa upp o bli den familjefar han bör vara....


imorron börjar dagis, längtar massor... o alex med :P Skulle ha gett mej in till stan när jag lämnat honom men det blir o va hemma o ha dejt med rörmokaren... inte lika roligt kanske men får ta stan på tisdag, alex har typ inga byxor alls som han kan ha nu...


nu ska jag försöka få lite barn i säng....


kram (Kommer bilder från england en annan dag, orkar inte)

Ovido - Quiz & Flashcards