Alla inlägg under januari 2009

Av Frida - 29 januari 2009 10:54

eller sjukt barn iaf :( Sebbe fick feber i tisdags kväll så det blev inget mer dagis för honom den här veckan, får se om vi åker på extra inskolning nästa vecka då... i så fall får toivo ta det.... Har iaf fått plats till sebbe på alex dagis, så jäkla skönt, den 14:e april börjar den inskolningen... jag ska ta första veckan så tar T den andra. Blir hur bra som helst... Alex e helt exalterad att lillebror ska börja på hans dagis o att han kan gå in o hälsa på lillebror om han vill... mammas sötaste unge...

För övrigt försov vi oss på allvar imorse... Ungarna har varit vakna i omgångar mellan två o fyra inatt så jag va sdötrött när klockan ringe o stängde av den i sömnen typ... tjugo över åtta vaknade Alex o väckte mej så det blev ilfart till dagis... (skulle varit där kvart i nio o blev bara en kvart sen, rätt bra)


Igår va vi på begravning jag o T, grannens fru dog för ett par veckor sedan. Det var så fint alltsammans, fina blommor, fina sånger o prästen höll ett fint litet tal o allt gick bra (=att jag inte grinade) Sen gick grannen fram o skulle säga hejdå, då bröt jag ihop, tycker så jävla synd om honom... hon var hans allt liksom, dom har inga barn o inga släktingar i närheten... stackars söta lilla simon så då va jag tvungen o tjuta en skvätt.... men men, fint va det iaf... hoppas du har det bra i himlen UllaBritt!

Måste bara få berätta med, värsta hightech-kyrkan va det... stolsvärme på allvar i bänkarna, hur skönt som helst... det skulle jag vilja ha i soffan hemma :) Va så man inte ville gå därifrån liksom... haha..


Imorron blir det iaf en sväng till norrköping med sjuklingen medans A e på dagis... Pumadressen han fick av Fredde o Pernilla va precis lagom så det e bättre o ta en större storlek då tycker jag... Så jag ska träffa bror o så ska vi byta den (om det går utan kvitto vill säga) o sen ta en fika... mycket trevligt!!


Nu ska jag ta tag i tvätten jag vikt o sen se om jag orkar ta tag i hemmet...

tjing tjing


Tror Alex ska bli hockeymålis :)

Av Frida - 26 januari 2009 20:26

Åhh, vad söt den lille prinsen va här hemma igår.. hans min när vi ställde fram tårtan framför honom va helt underbar... haha... "E den här min" typ ;D


Jaa, dagen började med att jag va sjuuukt trött när ungarna vaknade klockan sju, jag hade ju varit på party dagen innan... men T gick upp med barnen o städade o donade så jag fick sova en stund till *skööönt*

Sen va det bara o sätta fart, tårtor skulle bakas, ungar badas, hemmet fixas till, jag duschas, ungar matas o sövas... åhh.. jag va så trött när allt va klart o då hade kalaset inte ens börjat haha.. Folk trillade in o vi satte oss o skulle fika... Sebbe va överlycklig över all uppmärksamhet.. mammas showare liksom :P Sen kom iaf tårtan fram på bordet o Sebbe demolerade den totalt haha, slutade med att han satt o smetade in grädde på magen o benen o bara garvade... Demolition man på allvar... *asg* Duscha va inte lika kul sen men han blev glad bara han fick komma ut till allt folk som gullade med honom.... O så fick han ju massa fina saker med, gummihopphäst, bobby car, fin bok, popupleksak, grejjer till barnrummet, en gunga, asläcker pumadress o lite annat smått o gått... han va supernöjd med allt :)

Blev iaf en lyckad dag, Alex va svinduktig o inte alls särskilt avundsjuk... Förresten ja, Alex, han har ju blivit värsta duktiga pojken, sovit utan blöja sen i fredags o itne kissat i sängen en enda gång, jag e så stolt!!! Glad över att jag väntade tills han verkligen va torr i blöjan på morronen istället för o stressa honom, jag menar blöjfri på dagarna vid 2½ o på natten vid 3 e väl itne så pjåkigt känner jag.... Han e så duktig!!!!!!


Laddar upp lite kort från igår

tårtan innan, under o efter demoleringen :D

Av Frida - 24 januari 2009 15:42

Faan, jag har så underbara ungar så det finns inte... Alex har sovit utan blöja inatt o inget kiss i sängen.. värsta duktiga... iofs va vi uppe o kissade med honom inatt när han vaknade men det kan det ju vara värt...

sebbe e sjukt duktig på dagiset även om dagiset e helt värdelöst men som tur e så har vi plats tre i kön till Alex dagis så det blir o börja där så fort vi får plats där...

sen fick vi (Toivo rättare sagt) sitta med Sebbe på akuten efter att han ramlat ner från sängen men dom hittade inget fel på han men ville inte röntga heller... men han har fortfarande ont i axeln o vill inte krypa eller att man lyfter upp honom under armarna, e det lika illa imorron så blir det akuten efter hans kalas så får dom faan röntga honom, han kan ju inte ha ont hur länge som helst ju....


Ikväll blir det party, min "moster" fyller 50 så det e kalas på allvar... sitter här o väntar på att T ska komma hem så jag kan få åka till Jenny o fixa håret... men han e ju inte så snabb idag tydligen :(


Imorron blir det kalas... bilder o uppdatering kommer...

pöss

Av Frida - 18 januari 2009 15:25

Jag har ju alltså gått hemma i princip i tre o ett halvt år, jobbade ju bara halvtid några månader mellan mammaledigheterna... alltså e det ju jag som skött det mesta hemma... tvätt o städning. Toivo lagar mat o städar toaletterna men resten gör jag.... Nu när jag jobbade i två veckor så blev faan ingenting gjort här hemma.... dammet grodde o tvätthögen växte... Visst så blev tvätten tvättad häromdan men sen då? Det e ju inte så att den viker sej själv o krälar in i garderoberna liksom.... Det e verkligen ett mysterium... Nu e ju jag ledig i två veckor igen men hur ska det bli sen? Ska jag få städa på förmiddagar när jag eg bara vill va med barnen? Det kan ju lika gärna städas på kvällen när barnen lagt sej o jag jobbar eller? Får se vad som händer.... Nu e det iaf fint, fick ett ryck o tog tag i det idag... lite tvätt kvar som ska vikas o golven ska torkas när Sebbe sover sen så :)


Annars har det varit en lugn helg... jag jobbade i fredags kväll, lyckades med o glömma kvar min handdator i västerås när jag skulle hem så det blidde inte så mycket jobba på hemvägen :( Som tur e tog en jobbarkompis med sej den ner till linköping så jag fick åka in o redovisa idag, ibland blir man förvånad över hur lost man kan va.. Jag va liksom inne i det rummet där den satt på laddning o hämtade lite papper jag skulle ha men hade inte en tanke på o ta med mej datorn... *suck* Lagom roligt o åka in till jobbet en söndag när man e ledig liksom :)


Igår va Toivo iväg o fiskade sen åkte vi till Åsa o Tobbe på kvällen, dom e ju helt underbara.. Eric o Alex e precis jämngamla o Oscar o Sebbe med så det va fullt ös men alla ungar lekte jättesnällt o va inte alls mycket osams, var en sån där skön eftermiddag/kväll när allt bara flöt... helnajs....


Idag e pappa iväg o dömmer så jag o barna e hemma, har lite ångest för att Sebbe ska börja på dagis imorron men det löser sej nog, får väl ringa till Titti o tjuta lite annars.. hehe...


Veckan blir lugn med, bvc imorron o spruta för Sebbe sen ska vi förhoppningsvis till Sörping så ungarna får klippa sej, dom ser hemska ut nu, Sebbes lugg hänger ner i ögonen o så kan man ju itne se ut på sitt ettårskalas :D Resten av veckan går till inskolningen på dagis o sen har jag ju lovat Alex att han ska få sova hos mormor nån dag med, måste bestämma nåt med henne.... o i helgen ska det bakas o fixas o donas o på söndag blir det kalas... Jag bara ÄLSKAR ettårskalas, e så kul o ställa fram tårtan framför dom o se hur dom reagerar (ja självklart får mina barn en alldeles egen tårta att demolera på sin första födelsedag) Alex va rätt cool ändå, han geggade inte så mycket men jag tror Sebbe kommer smeta in hela sej i grädde, haha.. bilder kommer, jag lovar...


nej, nu ska jag njuta av att mina barn leker snällt med varann o passa på o läsa lite bloggar (Om nu nån har skrivit nåt vill säga)

Av Frida - 16 januari 2009 16:50

Shit vad jag saknar min lilla fisunge... Toivo va ju o hämtade han idag hos mamma men han sover säkert när jag kommer hem :( Men e ju ledig nu i helgen o sen två veckor så nu kan jag pussa hur mycket som helst på dom :)


Alex va så jävla söt igår kväll.. Fick världens bryt när vi satt o åt middag  för att Sebbe inte va hemma, han blev ledsen o sa att vi skulle hämta honom nuuuuu, spelade ingen roll att jag frösökte förklara att pappa skulle hämta honom idag, han bara : "Inte imorron, jag vill vi ska hämta honom nu" Syskonkärlek på hög nivå :D

Sen förklarade han för mej imorse att han ville åka tåg.. kan iofs förstå det, va ju länge sen vi gjorde det nu så jag lovade honom att vi kunde åka tåg nästa vecka o undrade vart han ville åka "Mormor" säger han direkt o sen fortsätter han "O så vill jag sova hos henne" Så jag lovade honom att han skulle få göra det, Sebbe har ju sovit där nu så han blir ju lite avis.... bäst o passa på när mormor e ledig :) Hon e ju som sagt världens bästa min mamma, ställer alltid upp på både mej o barna, känns så jävla skönt o ha henne... Speciellt eftersom vi va rätt osams när jag va yngre.. hehe... men men, hon e iaf världens bästa...


Nu ska jag slänga mej i soffan en sväng innan jag får bege mej hemåt igen... Har trivt sjukt bra med o åka västerås, skulle kunna tänka mej o göra det jämt....


Av Frida - 15 januari 2009 10:00

Hade världens stressigaste dag igår.. hade överliggning i nyköping sen gick jag av tåget för lite rast klockan halv nio. Åkte hem, klädde på ungarna, skickade iväg Alex till dagis med farmor o satte Sebbe i bilen för o åka till norrköping. Svängde in på citygross, kastade ner lite blöjor o annat välbehövligt i vagnen, packade in allt i bilen igen o åkte till min mamma. Lämnade Sebbe hos henne så ska Toivo hämta honom på fredag sen åkte jag tebax till linköping o fortsatte o jobba klockan elva till två.... Va sjukt trött när jag slutade men glad ändå, va ju bara jag o Alex som va hemma så vi hade mys på allvar... Badade ihop, lagade mat o kollade på bompa innan vi kröp i säng... Mammas mysiga, stora unge.... Skönt faktiskt o få ge Alex hundra procent ett par dagar nu... Men jag saknar Sebbe redan... det värsta e att jag jobbar fredagkväll när toivo hämtar honom så jag får inte träffa han förrän lördag, hur ska jag stå ut??


Mina barn har iaf världens bästa farmor o mormor.... jag har ju jobbat nu i snart två veckor o båda har ställt upp o tagit hand om barnen (mest sebbe) Bäst e nog mamma som bara fick sova ett par timmar igår innan jag lämnade Sebbe, min mamma e verkligen underbar.... Tusen rosor till dej mamma!!


Sebbe blir ju stor pojke snart, han fyller ju ett år på måndag... Kalaset blir dock inte förrän nästa helg men det ska bli kul o se honom smaska i sej tårta o grejer :P

Han börjar dagis på måndag med, får se hur det går, har ju ignen uppfattning om det dagiset men det blir nog bra, han e ju lätt o ha o göra med o säger ju bara till om han blir förbannad... hehe...


nu ska jag pilla mej i naveln en stund till innan jag ska åka pass hem till linköping o äta lite lunch innan jag hämtar Alex....


pöss pöss


(tack Carro, jag va sjukt snygg i håret med hehe)

Av Frida - 12 januari 2009 15:51

fy bubblan, varit ledig idag, hur skönt som helst.. men inte så att man legat på soffan direkt.. Hemmet måste ju fortfarande städas, ingen annan som gör det fast att jag jobbat hela helgen... Så idag har det tvättats, plockats o dammsugits, skulle behövt torka golven med men jag orkade helt enkelt inte.. Alex va svintrött efter lunch men kunde inte koppla av så det fick bli en promenad så han fick sova i vagnen, va nog ute en timme, va riktigt nice, lite blåsigt men men :) Tur Sebbe e snäll o gillar o åka vagn, han satt som ett tänt ljus under hela promenaden o spanade på träden o bilar... mammas söta unge...

Imorron ska det jobbas igen, börjar elva o åker till västerås sen slutar jag tio i nyköping o sover där... vet inte hur onsdagen ser ut än, försöker få tag på dom på jobbet så jag vet om jag blir ledig eller inte, har jag otur så slutar jag sju på kvällen på onsdan, snacka om hästpass liksom :(


Bjuder på en bild sen nyår, lite suddig men ändå :)

Av Frida - 11 januari 2009 15:10

sitter jour på jobbet, trodde tiden skulle gå sjuuuukt långsamt men det har faktiskt flytit på. Toivo o barna va här o lekte lite i gympasalen vi har här så det gjorde ju att tiden gick lite fortare, kommer med all säkerhet ha träningsverk imorron ;) Har hoppat hopprep, spelat innebandy, basket o pingis.... inte igår man använde dom musklerna precis.. hehe..


Imorron e jag ledig, ska bli grymt skönt, ska mysa med mina barn o kanske ge mej ut i lekparken en sväng om vädret tillåter... Ta hand om all tvätt med.. det e inte så mycket iofs, farmor va ju snäll o vek tvätten åt mej sist hon va barnvakt... farmor e snäll hon ;)


Har faktiskt tagit tag lite i mitt liv... har slutat o äta så jävla mycket godis, dricker vatten till maten när jag jobbar o försöker faktiskt ha matlåda med mej så det inte blir pizza o skit varje dag.... Tänkte att jag skulle spara lite pengar o kanske gå ner i vikt med... Bli vuxen som en arbetskamrat sa :D


Har inget vettigt o skriva... så hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards