Alla inlägg under december 2008

Av Frida - 31 december 2008 14:08

har MASSOR jag vill skriva om men hinner inte...

Nyår iaf.. Blir trevligt, massa folk här, god mat o raketer... o förhoppningsvis en nykter sambo... han har lovat men man vet ju aldrig...


Gott nytt år!!!

Av Frida - 28 december 2008 20:00

Stackars Alex, fick feber igår men inte så farligt men nu va den uppe i 40,1. Han va helt groggy o bara låg o gnällde, hade väl ont i hela kroppen så han fick panodil.. Tycker ju inte om o ge barna panpdil om dom "bara" har lite feber.. Bättre att dom sover bort det då än att dom springer runt o tror att dom mår bra så blir dom aldrig friska, immunförsvaret måste ju få jobba lite med... Men nu fick han iaf, bär man har över 40 graders feber så behöver man febernedsättande.. Blev en helt annan pojke, han sitter i soffan o hejjar på LHC nu :)


Fick rycket igår.. Åkte till Ikea me Jenny, köpte grooose hyllan på allvar.. ställde den i lekrummet, blev superfint.. Tog tag i barnas möbler med o målade dom en gång igår, ska måla en gång till så fort Sebbe gått o lagt sej... Vitt o fint blir det... Ska bara tjata på storebror nu med så han komemr hit o spacklar lekrummet till oss så jag blir av med dom gräsliga väggarna...


Nu ska jag kasta sebbe i säng

kram

Av Frida - 26 december 2008 13:06

Blev faan ingen julidyll i vår familj inte.. ska inte gå in på detaljer, "någon" blir så sur då men summan av kardemumman va iaf att jag skjutsade hem T igår o sen åkte jag o barna ensamma ut till pappa o annelie....

Alex e iaf helnöjd med sina julklappar... bäst va nog skridskorna o spindelmannendräkten... han va sjukt snygg i den, den e helt uppstoppad med fejkmuskler så det ser ut som han käkat anabola sen födseln.. haha... Sebbe fattar ju inte så mycket men e nog nöjd med sina leksaker han med...


Blir nog lugnt ikväll, imorron ska sambo ha suparfest hemma så jag vet inte vart vi ska ta vägen... så kul att vi inte ens blev tillfrågade innan, han bara tog för givet att jag o barna skulle tycka att det e jätteroligt att dom sitter här o super.. *suckar* Funderar på o ta vägen nånstans men orkar itne flänga runt med ungarna, känns som om det e nog nu.. vi ska väl för faan inte behöva flytta på oss men vet oxå att jag inte kommer o få sova nånting om vi e hemma o riksen e ju även stor att Alex blir väckt :(

Får se, får se...


Idag ska Alex få åka skridskor med pappa o jag o Sebbe ska nog ta ett varv på stan tror jag... se om jag hittar nåt till mej som omväxling :)


Tjipp tjipp på er, jag ska nog gräva ner mej nånstans o komma upp i vår!

Av Frida - 24 december 2008 10:55

Julmys på allvar blir det idag... Ville bara önska alla en God jul o hoppas ni varit snälla så tomten kommer till er :D


Kram kram

Av Frida - 22 december 2008 16:02

Fyy faan vad vissa ord sårar en, speciellt om det kommer från någon man älskar... orkar bara inte....

Fick inte sova nåt mellan fredag o lördag alls typ sen i lördags jobbade jag natt så det blev tre timmars sömn på hotellet i mjölby o när jag kommer hem på söndan så går T o lägger sej för att han varot uppe med barna på natten!!??!! Jag blev helt paff, jag går upp med barna VARENDA JÄVLA natt men itne får jag sova eller va så tjurig o tråkig som han va.... Konstigt det där... Får ju alltsomoftast höra att det är semester o va hemma mm mm men det kanske inte e så jävla lätt! Dom nätter jag fått sova en hel natt sen Alex föddes (alltså tre år sen) går lätt att räkna på båda händerna....


Får se om det bara blir jag o barna som åker till mamma o pappa, lät så i fredags iaf... struntar faktiskt i vilket just nu!!


Hoppas ni har mer julstämning än mej... ska iaf köpa sista klapparna imorron...

Av Frida - 19 december 2008 11:49

Lycka är att få båda ungarna o sova samtidigt :)

Idag bär det av till tomten i kolmården... ska bli massa mysigt.. Lämnar Sebbe hos mamma o sen hämtar vi upp Kicki o Nattis runt fyra så drar vi :) Får inte glöma o ta med Alex nappar, han ska ju ge dom till tomtenissarnas bebisar för man behöver ju inte napp när man e tre år... Får se hur det går, kanske blir ramaskri här ikväll.. men men, måste ju iaf försöka en vecka eller så... det ger sej nog...


Jobba imorron, börjar åtta på kvällen, jobbar till två, sover i mjlby, börjar halv sju o jobbar till nio, rätt soft men kommer va sjukt trött när man bara får sova ett par timmar.... Ska till stallet efteråt, Jenny skulle visst följa med, trevligt med sällskap... Får se hur det går den här gången....


Nu ska jag fixa o dona lite innan vi ska äta lunch....


en bild från förra årets tomtebesök

Av Frida - 17 december 2008 10:16

Alex e på dagis o lillfisen sover, jag skulle behöva städa... ser ut som skit här hemma... prylar everyvär, en enorm hög med smutstvätt hotar att begrava tvättstugan o en nästan lika enorm hög med ren tvätt vill vikas, jag har träningsvärk o e skittrött... o istället sitter jag här haha.. ska ta tag i det... snart ;P


Hade ju kalas här i helgen, Alex fyllde ju tre år i söndags... Blev helt okej.. Trevligt folk o massa fina presenter.. Alex va dock lite off, ville mest att alla skulle gå hem så han fick leka ifred med alla sina fina saker :) Inte lätt när man e liten jue.. Gav mej på o baka tårta men den stod inne lite länge o jag tyckte den va skitäcklig, dom andra åt o sa den va god, gäller ju o va artig när man e på kalas :D


IMåndags va jag o Sebbe på stan o spanade lite, hittade inget speciellt, två små julklappar till barna... Efter dagis va Nattis, Mimmi o Nico här o åt tårta o Alex o Nattis lekte faktiskt jätteduktigt den här gången...


I tisdags hämtade jag upp Linda efter lämningen på dagis så åkte vi ut till ett stall där jag provred en häst som jag kanske ska bli medryttare på... Ett varmblod som ska sättas igång, hon har varit halt o stått ett bra tag men e nu friskförklarad o pigg som tusan... Gick helt okej men hon va lite trälig o sitta upp på, stegrade o konstrade så vi får se hur det går, hon verkar trevlig annars men vet inte hur mycket hon kan, har ju inte lust o bara sitta o åka häst liksom... ska nog ut på söndag igen så får vi se hur det går... Skrittade i typ tjugo minuter (försökte skritta iaf men det blev mest trippande) o jag har träningsvärk idag, det e helt sjukt vad otränad man är... ska bli ändring på det nu faktiskt.. har inte ätit massa onyttigt godis på kvällarna på flera dar... Har ju blivit värsta kvällsfrossaren annars ju.. så fort ungarna har gått o lagt sej så har godisskålen åkt fram på bordet, inte konstigt jag blivit tjock om magen... Nu e det iaf slut med det!!!


Va ute i Ljungsbro igår o hälsade på Alex bästis Eric, va supermysigt, dom bytte födelsedagspresenter med varann o va faktiskt riktigt snälla... Sebbe va the monster himself o pillade på precis allt... Han e ju tusan inte klok den ungen... När vi åkte hem va det supertjock dimma, va skitläbbigt o åka, speciellt när man inte känner igen vägen heller... men men, träning ger färdighet säger dom ju :)

Idag e sista dagen på dagis för Alex sen e han  ledig fram tills sjunde januari som tur e så e ju Pappa med ledig annars hade jag nog inte pallat... Man blir helt off av o gå hemma hela dagarna.. ungarna e ju inte synkade så dom sover ju olika så alltid e nån vaken o vill aktiveras, aldrig en lugn stund liksom...


Får se om ungarna blir värre (e snoriga o hostiga båda två) annars åker vi nog ut till kusinerna i klockrike imorron, har ju lovat att jag ska komma ut o titta på deras nya hus o så... T e ju så sjukt osocial med sin släkt men nu när jag har körkkort så kan vi ju åka utan honom :) Tycker det e rätt viktigt o ha bra kontakt med sina kusiner liksom.. Trist sen när dom e vuxna o aldrig träffas...


Sitter här o drömmer om en större hylla till lekrummet, har ju en liten expedithylla nu men skulle behöva den största som e 1,85x1,85 så vi får plats med alla grejjer... får se om det inhandlas efter jul o det... tänkte måla alex bord o stolar i vitt med o sen ha en vit hylla i lekrummet så kan man ha lite roligare gardiner o lite wallies kanske... Toivo får ju bonus från jobbet i januari så då ska vi ta o göra iordning lekrummet så det slipper o se ut som ett jävla förvaringsrum, kanske att det räcker till o köpa tvättmaskin o torktumlare med :)


Nee, ta tag i mitt liv kanske.. *suckar* Har ingen jävla lust alls!!!!

Om nån e sugen på o städa så e det bara o ringa ;D


Lillebror skulle nog komma o fira Alex idag, han hann inte i helgen.. Sötaste lillebror/morbror e han.. (en bild från i somras när han o Alex bygger en pool på stranden)

Av Frida - 13 december 2008 21:14

e skitfålig på o blogga men e så mycket annat just nu. Ungarna tar upp all min tid, får faan inte ens gå på toa ifred :/ Jobbiga på allvar e dom faktiskt... nästan så det ska bli skönt o börja jobba nu... Hoppas det blir nåt med hästen med så jag kan få komma hemifrån o faktiskt ägna mej åt et intresse, känns som jävligt lyxigt, har ju inte gjort det på flera år... Har städat idag.. Blir ju barnkalas imorron när Alex fyller tre år, mammas stora pojke... T sitter o slår in hans paket nu som han ska få öppna imorron, blir en gunghäst (dock ej inslagen), ett bowlingset o ett lektält, tror han kommer bli glad.... Ska baka tårta o ha mej imorron, måste städa det sista med o så ska jag försöka hinna duscha där nånstans med...


Va iaf på lucia på arbogastallet i sörping idag, va jättefint, påminde mycket om showerna vi hade i stallet när jag va yngre, blev nästan nostalgitripp, Alex satt som ett tänt ljus hela tiden o det va ändå typ en timme långt... Tack Linda o Tedde för att vi fick följa med, va hellyckat!


Nu ska jag nanna kudden så jag orkar imorron, har inte fått sova typ nånting senaste nätterna (orkar inte gå in på varför, behöver väl bara säga att det e misär just nu)


Just det... Alex o jag va ju ute i snön massor igår. Sebbe sov gott i vagnen i två timmar så jag o Alex passade på o bygga fin snögubbe, två snölyktor o åka en hel del pulka, vi hade svinkul....


Kram på er o trevlig lucia

Ovido - Quiz & Flashcards