Alla inlägg under februari 2009

Av Frida - 24 februari 2009 15:46

Haha, va på väg upp till Sala förut när det kommer in två polisbilar på stationen i västerås o världens pådrag.. Undrade lite vad som hänt o tydligen hade två gäng (invandrare o nazister tror jag) börjat bråka o sprungit in på pressbyrån o snott massa glasflaskor dom kunde kasta på varann... Moget liksom haha.. Så nu när jag kom tillbaks till västerås för o ha rast så ligger det krossat glas typ överallt, så jävla nödvändigt... *suckar*


Toivo ringde förut med, tydligen hade nåt pucko ställt sej framför tåget så dom blev stående hur länge som helst o fick evakuera tåget o vänta på att räddningstjänsten skulle komma o sanera... Blir så jävla trött, kan inte folk ta livet av sej på ett sätt som inte stör alla andra? Visst det kanske känns lätt o ställa sej framför tåget men det kan faan inte va så mycket svårare än o hänga sej, knapra i sej alldeles för många tabletter eller fixa en pistol... Att ställa sej framför tåget pajjar så mycket för så många runtomkring, föraren tycker väl inte precis att det e jättekul o döda en annan människa o det e ju inte så att han kan svänga eller stanna på en meter precis... TÄNK OM NI SOM TÄNKT O STÄLLA ER FRAMFÖR TÅGET!!!!! Blir helt upprörd...


Helgen då.. den va supermysig... eller jag o barna hade det supermysigt, karln va inte med, tänker inte prata om varför för då får jag väl skit för det men han va inte värdlens bästa familjefar den här helgen så mycket kan jag säga.. *morrar*


På fredan va jag fyllechaffis åt Sissela o sen till David o hans polare, höll på o köra av vägen när vi åkte in till stan för jag garvade så jävla mycket åt David o Anders.. haha, deras resonemang va helt underbart... På lördagen packade vi matsäck o pulka o skridskor o massa annat o åkte till norrköping för o hämta upp mamma, bror o pernilla så blev det familjedag i Sörsjön, va supermysigt.. Alex va mest förbannad för att det va svårare o åka på vanlig is än konstis o Sebbe fattade inte alls varför vi skulle äta ute när det va så kallt så han matvägrade tills vi kom hem igen, pluttunge... Alex drog värsta vurpan med pulkan med, skrapade upp hela näsan so drog i ordentligt så näsan svullnade upp o det bara pissade blod om han... Sen åkte jag o barna hem till mammsen, mös lite där o på söndan va det kalas hos Nattis som fyllde sju år, blev en snabbis där bara men det va najs....


Va helt upprörd på sjukvården i helgen med... Ringde till sjukvårdsrådgivningen efter att Alex slagit sej för o höra lite bara o dom sa att vi skulle åka upp till akuten, då frågade jag om vi kunde åka till Norrköping fast vi bodde i linköping eftersom vi va hos mion mamma o det gick bra sa hon... så in med ungar o mormor i bilen o så upp till sjukan o när vi kommer dit berättar hon i receptionen att dom inte har någon näsläkare i norrköping under jourtid utan då får man åka till linköping, jag höll på o bryta ihop, det måste väl faan tanten på sjukvårdsrådgivningen haft koll på... Men iaf så bokade dom en tid till oss på söndag eftermiddag så vi skulle slippa sitta på akuten o vänta men det va inget brutet i näsan o nu har svullnaden gått ner med...


Värsta långa inlägget jag vet... blir så när man itne har tid o skriva så ofta :) Men nu ska det blir bättre när jag jobbar igen :)


Ska till tandläkaren imorron efter jobbet, wish me luck *ryser av bara tanken*


Kram på er!!

Av Frida - 19 februari 2009 09:33

Åhh, vad jag hatar bajssjukan... vet inte hur länge Sebbe varit dålig i magen, T va hemma i tisdags o idag o imorron e jag hemma. E så konstigt, han äter ju bra o e pigg o glad men dålig i magen så jag vet inte :/ Blir nog en sväng till stan idag, öppet hus på brandstationen o Alex avgudar ju brandbilar o så... får väl passa på o åka när Sebbe ska sova så e inte han "i vägen" hehe


blivit utmanad med... av Linda /http:/nogg.lillfrugan.se


* Gå in i mappen mina bilder
* Gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen
* Släng upp bilden på bloggen och skriv något om den
* Utmana sex andra personer och länka till dem, samt tala om för dem att dom är utmanade.


























Min lillebror Simon o Alex, julen 05, Alex e bara tio dar gammal, mammas lille plutt :)




Sex personer jag utmanar:

Kicki http://cicki.bloggagratis.se

Cristina http://charline.bloggagratis.se/

Ulrica http://gicas.bloggagratis.se/

Johan http://lassestark.blogg.se/

Sara http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.3248520

Jenny http://tigersnuttjullan.blogspot.com/


Tjing tjing, ska roa lite barn en sväng o hoppas på att jag klarar mej undan bajssjukan :)

Av Frida - 17 februari 2009 09:40

usch, helgen har varit seg... Jag jobbade hela lördagen, pappa T o barna va ute o lekte i snön i solskenet (vissa har det bra) Sen kom farmor o kusin Malin för o ta hand om Sebbe så Pappa o Alex kunde gå på hockey, trist bara att dom alltid ska förlora när Alex går på match :(


I söndags va jag ledig förmiddan så jag stoppade ner Sebbe i vagnen o gick ut o gick typ en halvmil, det va ju sååå härligt väder ute men Alex ville va inne för han kräktes natten mellan lördag o söndag... va jättesynd om honom, han sa hela tiden "jag vill inte mamma, jag vill inte" o jag förstår precis hur han känner för jag verkligen hatar o kräkas.. han va så liten o försvarslös, bara hängde i mina armar när jag höll honom över hinken eller toaletten, mamma lilla älskling... Tror det e Sebbe som smittat honom för Sebbe e jättedålig i magen men jag trodde det berodde på att han skulle få mer tänder men antagligen e det inte så för inatt har Pappa T sprungit på toan x antal gånger o Sebbe väckte mej imorse kvart över fem o hade skitit ner hela sej o hela sängen så det var bara o kasta in honom i duschen o byta sängkläder (tror det e tredje dan i rad jag byter hans sängkläder o två par gick åt när alex kräktes med, tur jag tycker det e så jävla kul o tvätta)

Så nu ligger alla mina tre prinsar hemma, Alex e väl itne sjuk eg men han får ju itne gå till dagis iomed att vi tror att Sebbe o T har magsjuka.... Imorron e jag ledig o sen får vi väl se om dom har frisknat till....


va duktig i fredas o tvättade typ allt jag kunde hitta o sen vek jag allt i lördas o tänkte att nu behöver jag ju itne tvätta på ett par dar, trodde jag ja, dumma ungar som ska kräkas o bajsa ner hela sängarna.. *suck* Fick rycket i söndags med efter promenaden, dammade, dammsugade  o torkade golven, faan ingen annan som gör det hemma så... o sen va det bara o åka o jobba.... Fick med mej ett par som "råkat" få med sej en snowboard när dom bytte tåg, hur faan "RÅKAR" man få med sej en snowboard liksom, Frida fick leka detektiv o hittade till slut ägarinnan... Tur  man e bäst på sitt jobb... haha.. Idag har jag mest svutir över att folk e så jävla tröga... vi åker i två ihopkopplade tåg till stockholm men i stockholm ska dom delas så bara det ena tåget fortsätter till arlanda, uppsala o gävle... jag ropar ut det flera gånger o säger även till resenärerna i det bakre tåget men likförbannat står dom där o ser ut som en skock vilsna får... Nu e det lätt o säga att jag inte informerat tillräckligt men grejen e att jag va typ övertydligen för att jag skulle slippa skocken med vilsna får... Folk kan verkligen inte tänka själva...


Nää, slappa lite innan man ska åka hem o ta hand om sjuklingarna o tvätta lite.. *morrar*

Av Frida - 13 februari 2009 10:41

GÖTT o va ledig idag... har ju jobbat hela veckan o ska jobba i hela helgen så det har jag förtjänat faktiskt... Fick tvättrycket på allvar igår, har tvättat typ ALLT hemma, filtar, overaller, massa kläder o så... har roat mej med att vika typ hälften nu på förmiddan, resten måste torka så det blir ikväll. Skulle eg ha städat men man kan inte göra allt på en gång ju... Sebbe sover o Alex njuter av ensamheten i lekrummet tror jag... Nöjd e han iaf... Han e ju itne van o gå så mycket på dagis o så har han alltid gillat att leka lite själv, han e så söt när han ligger på mattan o leker o har världens dialoger med sej själv....


Ska skjutsa Bella till Mjölby sen så hon kan ta tåget till Örebro o mamma sen får jag hoppas på att ungarna itne sover för jag skulle behöva svänga in på Citygross en sväng o sen kommer Sissela o Ebba hit o det ska bli väääldigt trevligt, va inte igår vi sågs om man säger så :)


Ikväll blir det lugna gatan, jag o barna ska nog äta pizza o glo på Let´s Dance för T ska iväg med jobbet.. ska lägga mej tidigt ikväll med för mina monsterbarn tror att dom måste gå upp klockan sex när mamma e ledig *suckar* Lider av sömnbrist tror jag... Får sova på jobbet imorron, haha, jobbar upp till Gävle sen ska jag åka pass hem så då blir det o sova lite faktiskt...


Nu ska jag se om jag orkar lägga in tvätten med *trött ju*


kram på er, trevlig helg!!

Av Frida - 12 februari 2009 07:41

Har blivit utmanad av http://milfens.blogg.se


4 favoritprogram: Cityakuten, Ugly Betty, Desperate Housewifes o Greys Anatomy (såpanörd, jag veeet)


4 saker jag gjorde igår: Jobbade, längtade efter mina barn, åt god hotellfrukost o pussade på mina barn


4 saker jag ser fram emot: Alla bebisar som ska pluppa ut snart, att få ha en ledig helg med min sambo o mina barn, husvagnssemester i sommar :) o utgång med Cristina http://charline.bloggagratis.se


4 favoritrestauranger: Nori (sushirestaurang i linköping) St Geroges (kolgrillat i norrköping) Valentino (bästa pizzerian i Mjölby) o Baccus (deras plankstek e ju grym)


4 saker på önskelistan: massa pengar till renovering, mer tid på dygnet, en städare o en personlig massör


4 personer jag utmanar: http://cicki.bloggagratis.se, http://charline.bloggagratis.se, http://lassestark.blogg.se o http://gicas.bloggagratis.se






Japp, då va det klart :) Sitter på jobbet o väntar på att mitt tåg ska komma.... Har varit borta massor men orkar inte skriva så mycket... Slutar tidigt idag iaf o sen ledig imorron så då e det mys med ungarna på allvar som gäller... faan vad jag saknar dom alltså, helt sjukt.. mammas prinsar... Väntar spänt på att jenny ska pluppa ut bebisen med, bara tre veckor kvar nu lite drygt.. ska bli så mysigt o få snusa bebis igen.... kanske blir så att jag får övertala T att vi ska ha en till :) Eller eg e det KLART att vi ska ha en till, vi måste ju ha en flicka med... bara det att han itne riktigt e med på noterna... får väl tvinga honom o ändra sej :)


Nu ska jag åååååka pendeltåg.. jätteroligt *NOT*

kram på er!

Av Frida - 8 februari 2009 13:39

har ju jobbat en vecka nu o e helt sjuuukt trött! Absolut inte van vid o gå runt o va trevlig mot folk hela dagarna :)


Ifredas åkte jag o barna till mamma efter jobbet o firade henne med middag o fika så sov vi där o sen åkte vi till pappa på lördan o sen ut till Titti en snabbis, va helt slut sen men det va mysigt o träffa alla....


Igår va det melodifestivalen som gällde, alex va svinsöt, satt o diggade loss till första låten (den som va rockig) o sa "Den här tyckte jag va bra mamma" Gulliga underbara unge... Sebbe e så mammasjuk just nu så det finns inte, spelar ingen roll om pappa e två meter bort o jag går iväg, han blir helt förstörd.. E väl för att jag har börjat jobba, har för mej det va likadant med Alex... Han trivs iaf på dagis o det gör Alex med, han tyckte det va tråkigt att dagis va stängt idag :P


Imorron blir det en sväng till västerås på kvällen, skönt o åka lite annat än pendel faktiskt... Skulle kunna tänka mej o skippa pendeln o bara åka Västerås o lite Gävle, det e guldåkning...

Tisdag blir det o sova i Norrköping, ska bli riktigt skönt med sovmorron på onsdan, välbehövligt när man jobbar typ ett dygn i streck....


Nu e T o dömer, jag funderar på om jag ska testa min nya plattång som jag va o köpte förut, ungarna leker faktiskt snäll med varann i lekrummet för en gångs skull, får passa på o njuta :D


Kram på er!

Av Frida - 6 februari 2009 09:38

Stort grattis till Carro som fyller idag :)


O Stort grattis till min mamma som oxå fyller idag!!

 Puss puss på er!!!!


Sitter i Gävle o häckar... Väntar på att stan ska öppna så jag kan köpa lite presenter.. Lillebror Simon fyller ju år nästa vecka med... Hur kommer det sej att det alltid e så att alla fyller år i samma månader o sen vissa månader e det ingen o sen e det massor igen? Kan inte folk ha vett o födas med lite mellanrum? *blir så trött*


Ikväll blir det iaf firande av mammsen med middag o så sen sover jag o barna kvar där, länge sen jag umgicks med min mamma känner jag :) Imorron blir det pappa o fira Simon o så ska vi försöka o hinna ut till Titti med... Saknar henna MASSOR MASSOR MYCKET!!!! Min lilla Myrajävel liksom...


Kräks på mitt arbete idag... Handdatorn funkar inte o jag orkar inte bry mej känner jag!! Så jävla trött när klockan ringde 04:00 men det kan ju bero på att jag tog hand om Sebbe när han vaknade inatt.. ingen annan som gör det liksom *suck*


Nää, bläig e vad jag e...

pöss pöss


Bjuder på en bild på mej o mina barn, det e vi som ska "hänga" i helgen ;P


Av Frida - 3 februari 2009 18:12

Usch vad jag e på dåligt humlör idag, irriterad på allt o alla känns det som!!! Fick utbrott på T för att han inte satt i barnstolarna i bilen.. fattar inte att han måste ta ut dom jämt när han ska dömma, e hans domarpolare så jävla fina i kanten så dom inte kan sitta bak eller?? O om han prompt ska ta ut dom så kan hanväl för faan sätta tebax dom efter sej... *morrar*


Så e jag så trött på att alltid ha dåligt samvete... Jag har dåligt samvete för att jag inte träffar mina barn tillräckligt mycket, att jag inte har tid med mina vänner, att T får lämna o hämta på dagis, att T inte kan åka på alla möten han skulle vilja osv osv.... Faan, jag har väl med rätt till ett liv, det e ju itne så att jag jobbar för att det e kul utan för att jag måste.... Jag trivs med mitt jobb o T tog ju ett kontorsjobb för att det skulle funka med barn o dagis men nu helt plötsligt så e det MASSA möten i stockholm, göteborg o malmö som han bara MÅSTE gå på... Man kan hy börja undra om han har nåt fuffens för sej :(


Börjar sent imorron så jag lämnar barna vid tio på dagis sen tänkte jag passa på o försöka städa, skulle väl eg behöva sova eftersom jag ska jobba till ett på natten men har faan dåligt samvete för det med, hemmet måste ju städas liksom :/


Fy vad jag e off idag....


O så ringer en kompis vars dotter haft en kompis här från en annan stad i helgen, då kommer ungen hem o säger att hon blivit våldtagen här... idiotunge... Tydligen skulle det hänt på natten när alla sov (någon skulle alltså ha smugit sej in i lägenheten o våldtagit henne när hon ligger i samma rum som kompisens dotter) Det roliga e bara att kompisen satt uppe vid datorn till halv tre o då kom det minsann ingen... Jävla snorunge, hur kan man hitta på en sån sak? IRRITERAD var ordet idag!!!!!!


Har en tjurig sambo hemma med, blir lycklig nästan jämt, ska nog gå o lägga mej samtidigt som barna ikväll o dra nåt gammalt över mej!!!!


BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ......

Ovido - Quiz & Flashcards