Alla inlägg under januari 2010

Av Frida - 27 januari 2010 12:26

Jävlars vad trist det e att banta, nu fattar jag varför jag inte har gjort det förut... haha

 

Ska detoxa mej en vecka tänkte jag... Nutrilett ihop med NOLL cola-intag..... gillar det INTE....

 

Är konstant hungrig känns det som.... o huvudvärken, den huvudvärken.... Snacka om att man e sockerberoende alltså... hade sjuk skallebank igår, trodde på allvar att huvet skulle sprängas.... men så kom sötaste arbetskamraten Jennie ut till mitt tåg i stockholm o gav mej en skvallerblaska, en behövlig kram o order om att ta en cola.... Det hjälpte faktiskt, fick nog i mej 2 dec cola på 3 sekunder, jävlars vad gott det va....

 

Idag va det meningen att jag skulle storstäda hemma men lusten bara försvann, har iaf gjort lite... nu ska jag bara dammsuga o sen sola innan jobbet..... kan jag va värd faktiskt   

 

 

Alex kom med bästa kommentaren förut, jag hade precis druckit min morronshake o så pratar vi lite o helt plötsligt säger han: "Mamma du måste borsta tänderna, du luktar JÄTTEÄCKLIGT"

 

Ungen reagerar itne på att jag stinker rök typ jämt men tydligen luktar man babianröv av Nutrilett... http://monasuniversum.blogspot.com/2010/01/babianrov-i-munnen.html

 

haha, Monas blogg följer jag helt slaviskt.... Hon e en helt underbar människa tamejfaan.....

 

Neeee, nu drar jag, hej på´re

Av Frida - 19 januari 2010 19:25

Idag e ingen vanlig dag för idag e Sebbes födelsedag.... Tänk att två år kan gå så fort... Tycke det känns som ett par veckor sen han var liten o nyss hemkommen.... Man blir ju nostalgisk alltså   

 

Dagen har iaf firats med paket o pannkakstårta o med bästa Gudmor http://cicki.bloggplatsen.se/ o Nattis, resten av familjen o några vänner kommer på söndag....

 

Hade mycket trevligt i Lördags så ovannämda Gudmor (till Sebbe alltså) blev Gammtant... hahaha. Synd bara att jag va så jäkla trött men Alex o jag höll i till halv elva iaf. I söndags blev det itne jättemånga knop här hemma... Vi gick iaf ut o åkte skridskor ett par timmar med ungarna, Alex börjar mer o mer kunna ta sej framåt... Va en unge på plan som va typ 4 o åkte som vilken hockeyspelare som helst, var helt sjukt.... Bara o sätta Alex i träningsläger nu... hehe

 

Imorron e jag ledig o ska pyssla massa med barnen, Sebbe har fått nya vattenfärger o även modell-lera som vi ska roa oss med... Får se hur lång tid det tar innan jag får et psykbryt, haha... Pyssla e ju inte min grej alltså... Men först o främst ska vi till BVC klockan kvart över åtta... Alex ska på sin 4-årskontroll....

 

Nej nu ska jag mysa lite med ungarna innan det e dags för saga o sängen....

 

Kolla vad liten han va min älskling.... *buhubuhu*  

Av Frida - 16 januari 2010 12:04

har verkligen inte haft någon lust alls o blogga på jättelänge nu... haha....

Hänger ju mest på fejjan... tänkte byta blogg o lära mej o mobilblogga men har itne torkat ta tag i det... *lat*


Hade iaf en helt underbar semester i Egypten innan jul, en supertrevlig jul med familjen o ett trevligt nyår med vänner... allt avklarat liksom ;)


Alex har ju hunnit med o fylla 4 ärofyllda år med, han känner sig mycket stor ;) Hade även sitt första riktiga barnkalas o det va lyckats faktiskt... I helgen e han bjuden på sitt första kalas hos en kompis på dagis, får se om han vill va själv eller om mamma får stanna kvar ;)


Själv jobbar o sliter jag... e så trött på o jobba faktiskt... Skulle va så sjukt skönt o få jobba för att man ville o itne för att man MÅSTE :(


*funderar på när jag ska lära mej o stava INTE* hahaha


Ikväll blir det fest för Kicki som fylelr 30 år, Gammtant som dom säger i sundsvall... hehe....


nehej, åka lite mer tåg då *suckar*

Ovido - Quiz & Flashcards