Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

underbara helg.....

Av Frida - 26 juni 2011 20:06

Ibland e barn underbara o det har dom varit den här helgen o jag bara älskar´t!

I fredags packade vi in hela familjen o åkte till Hamra för traditionsenligt midsommarfirande, såååå sjukt mysigt..... Sillunch, firande med dans uppe i "byn", lek o bus ute o sen grill på kvällen.. Kunde inte va en trevligare midsommar. Vi sov kvar ute på landet o hade lyxen att få låna en husvagn, ungarna var eld o lågor så det tog en stund för dom o somna   men sen sov dom gott fram tills nästan halv åtta på morronen   underbara ungar.





Lördagen innehöll en massa regn på förmiddan men det stoppar ju inte tre ungar så dom va ute o letade mask, metade, busade o hoppade i vattenpolar. Efter lunch packade vi in oss i bilen o åkte till Sörping, värsta familjekalaset va det där..... mysigt mysigt..... ungarna somnade rätt ovaggade när vi kom hem  


Idag fick jag sovmorron av min söta, det satt inte alls fel kan jag lova. Sen va det bara att sätta fart, duscha, klä på barn o plocka iordning lite för på förmiddan kom Storebror, Pernilla o underbara Hugo o Moa, barnens mormor va med också..... Massa mys hela dagen, fika lite, hänga i parken lite, äta lite o sen packa ihop för o dra på A´s fotbollsträning.


Helgen har verkligen varit helt underbar.... mer sånt......

sen var ju S tvungen o sabba det ikväll genom o få ett bryt o vägra att lägga sig..... tror han skrek att han inte ville sova i 20 minuter (det kändes som flera timmar) men sen gick jag o la mig bredvid honom o killade honom på ryggen så somnade han på tre minuter, underbara envisa unge. 

Nu e det iaf kväll, båda sover o jag ska infinna mig på arbetet klockan 05:03 imorgon (usch) blir sängen snart.....



Kram på er 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 augusti 2011 11:39

för ungefär ett år sen då var varannan söndag den bästa på hela veckan..... då lämnade tuppen tillbaka sin dotter o kom hem till mej o barnen igen efter en helg borta..... (vi hade ännu inte presenterat barnen för varann då)   Nu är varannan sönd...

Av Frida - 24 maj 2011 15:46

Usch, värker i mitt mammahjärta den här veckan...... har varit en väldigt turbulent helg ka man säga o nu e karusellen igång..... hoppas dom sköter sitt jobb den här gången o inte bara lägger ner det..... Vill inget hellre att det ska bli fredag så j...

Av Frida - 23 mars 2011 10:05

Fick börja dagen med att starta en tvättmaskin, A väckte mej klockan fem o hade kissat i sängen, det har ite hänt på över ett år så jag hoppas det var en engångsföreteelse..... Skönt o ha tvättmaskin i lägenheten när sånt händer :)   Idag har vi ...

Av Frida - 22 mars 2011 19:00

Man kan ju lätt tro att vi e galna familjen, A sitter med mej vid köksbordet o ritar star warsteckningar medans S springer runt som en tok o svärdar ner F som i sin tur springer runt i kalsonger o tshirt o lever sej in sjuuuuukt mycket i leken..... J...

Av Frida - 25 februari 2011 18:05

Fick ha mina underbara huliganer en dag extra.... mysigt värre.... Deras pappa ligger sjuk i flunsan o eftersom jag e ledig så kan dom lika gärna va här så han får krya på sej lite ;)   Klippte dom igår med, båda satt ganska still så den här gån...

Ovido - Quiz & Flashcards