Alla inlägg under juni 2008

Av Frida - 30 juni 2008 14:44

e så sjukt trött på detta staketbygge... Toivo e ute o bygger hela dagarna, min duktiga sambo :) o fast inne i huset sitter jag med barn o ta hand om, mat som ska lagas o ett hem som ska hållas efter... men min sambo gör det ju för min skull, jag som tjatat om det här staketet så det e bara o bita i det sura äpplet o se jävligt glad ut... *suck* Idag regnar det så då gör det inte så mycket o ha hushållstjänst *ler* Alex fick på sej regnkläderna o gav sej ut, han får väl va ute så länge han vill, Toivo o Jocke kämpar på trots regnet, dom e nog med trötta på det nu o vill bara att det ska bli klart.... blir lite annorlunda på baksidan o mot häcken, där ska vi ju sätta trästolp fast med gunnebostaket under o sen en träöverliggare så att det iaf ser lite likadant ut.... tror inte det tar lika lång tid o göra som det här... hoppas inte det iaf....




skara på torsdag, ska bli najsigt... sebbe får va hos sin mormor, han har ju inte ut nåt av det o det e lättare för oss o bara ha alex... hyrde stuga häromdan så nu e allt fixat.... ska bara inhandla en bikini så jag inte behöver bada naken o skrämma iväg alla andra... haha.. men det kanske e en idé, då får vi ju stället för oss själva.. *asg*


blir norrköping en sväng imorron, leka med hanna... myran skulle tvätta hus så det kan ju hon roa sej med... ska tänka lite på henne när vi sitter o fikar... tänkte försöka träffa mamma en sväng med men hon jobbar natten så jag vet inte om jag e kvar när hon vaknar...

nähä, slappa lite till innan lilla prinsen vaknar, tror han e på ge...

kramen


den havererade motorcykeln när den fungerade :)

Av Frida - 29 juni 2008 13:16

japp, har varit sm i alkoholintag för min sambo i helgen, började i torsdags o slutade igår, blir så jävla trött.... värst va att han skulle dricka igår på dan bara för att en av hans kompisar gör så... han gör aldrig det annars, men det gäller ju o va tuff när man e 35 *suck*

staketbygge hela dagen, plankorna e på väg upp nu, blir jättefint, bara baksidan o grindarna kvar sen haha.. bara o bara liksom....

nu skriker sebbe, e hungrig... skriver sen...

hej svejs

Av Frida - 25 juni 2008 16:36

stora haverier har hänt i Tallboda... Toivo lyckades o köra över Alex motorcykel så ena däcket e helt cp så den går inte o köra på... Alex blev helt förstörd... mammas prins....

börjat o fixa i garaget, det blir så jäkla bra... blev dock inga hyllor, bara plastlådor men det blir bra ändå... Toivo e så duktig o fixar med staketet, börjat sätta stolp nu så nu ska det väl gå undan hoppas jag.... Alex har börjat bli lite kaxig o tar sej ut på vägen så det ska bli skönt med staket faktiskt....

nu ska jag softa resten av dan, Åsa o barna har varit här så det har varit full rulle med fyra ungar :) Blir pizza ikväll så jag behöver inte laga mat ikväll :) Har ju varit hushållerska ett par dar nu o jag som HATAR o laga mat.... usch!


kram kram


mammas trötta prins :)

Av Frida - 25 juni 2008 09:29

Jaa, nu har sambon semester, rätt skönt o va hemma båda två faktiskt men vi har inte haft så mycket tid med varann :( Toivo o Alex har varit ute o fixat med staketet o jag o Sebbe har hållit oss inne eftersom det har blåst så mycket, vill inte han ska få öroninflammation igen men idag e det fint väder så det blir o va ute hela dan tror jag.... nu sover Sebbe, han o Alex vaknade redan halv sju så han var trött nu lilla prinsen... har varit duktig o tagit tag i lekrummet, flyttat ner alla leksaker så nu e det så fint... ska sätta upp gardiner o så idag o sen ska jag ta tag i garaget, va på ikea igår o köpte stora lådor vi kan ha  massa grejer i som bara ligger nu.... ska bli skönt när det e klart... e så trött på att allt e så oorganiserat hemma så det ska det bli ändring på :) Sålde sängen som stått o skräpat i garaget häromdan med så det va skönt.... väldigt sugen på o åka till norrköping o puss på hanna o myran e jag med... måste ta tag i det.... får väl ta med mej barna o åka, toivo har ju fullt upp med staketet, han e så duktig min sambo....

nähä, ta tag i hemmet kanske...


kram


alex badar i trädgården :)

Av Frida - 22 juni 2008 13:09

summeringen allan :)


Torsdag: Begravning... bvc... massor o göra... packade som en tol på morronen, badade o duschade hela familjen, åkte in till bvc till halv elva, kontroll på båda barnen, gick bra, alex vägde 12.8 kg o va 92 lång o sebbe vägde 7.69 kg o va 66 lång. Direkt från bvc åkte vi in till mamma, tryckte i alex lite lunch o kastade honom i säng, jag gjorde mej iordning, pappa, annelie o fredde kom o sen åkte vi till begravningen, annelie va kvar med barna.... Begravningen va sååååå fin. Alla hade ljusa fina sommarkläder o plockade vildblommor med sej.... Kistan va jättefint smyckad med blommor o både svenska o estningska flaggan på.... tjöt som en gris, satt o kramade lillebror typ hela tiden... det gjorde så ont i mej så jag inte visste vart ja skulle ta vägen... vill itne att min mormor ska va borta.... va ska jag nu göra med alla mina vinbär som börjat mogna lixom? Hon skulle ju lära mej o göra hennes goda vinbärsgelé :( Hade en stille kväll på onsdagen som jag tillbringade med mormors symaskin, har iaf nåt kvar efter henne, känns jätteskönt.....

 när begravningen va slut kom Annelie med barna o så åt vi smörgåstårta o supergoda biskvier sen pratade vi lite med alla som va där o så sen packade vi in oss i bilen o åkte till pappa, slappade på kvällen o bara va.... mysigt....


Fredag: Vaknar med jordens huvudvärk efter gårdagen men det va bara o hälla i sej lite vatten o ta en tablett så blev det bättre... åkte in o handlade lite på morronen eftersom jordgubbarna va slut dan innan när vi handlade, hämtade rickies råttor efter som han va på öland o festade sen åkte vi hem till pappa igen o åt sill o potatis, alex sov en sväng o sen in till söderköpings brunn. Alex o jag dansade runt midsommarstången o vi tog en öl o myste runt lite, träffade mamma, Stefan o Pelle en snabbis med.... hem igen, fixa iordning grillen o så, jag o sebbe gick o la oss en stund *tröttisar* sen åt vi massa god mat igen o sen bar det iväg in till brunn igen, Chris skulle uppträda så vi va ju tvungna o åka in o titta :) Hon va svinduktig o Alex tyckte det va superkul o dansa så det roade han sej med nån timme så åkte vi hem igen o softade hemma, la barna o pappa somnade i soffan som vanligt så jag o toivo blev inte så långrandiga utan gick o la oss runt tolv...


Lördag: Alla va väldigt sega på morronen även om vi hade tagit det lugnt dan innan.... softade runt lite på morronen, skällde på rickie som va utvecklingsstörd o ringde hem tjugo över fyra för o berätta att han blivit stannad i en poliskontroll o fått blåsa... allt hade gått bra men han va så sjukt nervös... lillebror då :) men har man precis fått körkort så e man ju det... På eftermiddan åkte jag o Alex ner till Titti så Alex fick sitta i traktorerna, klappa lammen o kattungarna o titta efter om hönorna lagt några ägg, han var helt lyrisk ungen :) Tur han har sin Gudmor så han får känna av det riktiga lantlivet :) o att jag får kramas lite med min älskade myra med jämna mellanrum... I DO love her! Bäst va ändå när han böjer sej ner, greppar en fårbajs o frågar "Va e det här?" innan jag hinner stoppa honom... haha, Titti garva så hon nästan tjöt... men va ska man göra, va bara o tvätta händerna när vi kom in.... sen packade vi in allt i bilen o åkte hem, skönt o få komma hem faktiskt... va prat om att vi skulle åka ut till Kicki o Micke på landet idag men vi ville faktiskt hem, får ta det en helg istället.... Firade Toivo lite med när vi kom hem med paketöppning, fyllde ju 35 min sambo, gammal e han nu hihi!


Idag: städat o plockat undan på förmiddan, packat upp allt i väskorna, slängt i en maskin tvätt som jag ska ta hand om nu... Toivo o Alex har varit iväg o handlat o nu sover alla mina tre pojkar som små grisar :) Får se om Åsa o barna skulle komma hit en sväng, hon skulle höra av sej...


Semestern har börjat så nu blir det staketbygge på allvar... kommer bli så fint så fint...


nää, göra lite nytta kanske... kramen



Alex tycker att sebbe ska få lördagsgodis (men mamma sa NEJ)

Av Frida - 17 juni 2008 10:56

åhh, haft en helt underbar helg... åkte till morfar i fredags, bara mös hemma hos dom på landet o hade det gött, stannade till hos carro på vägen ut så Toivo fick klippa sig, snygg blev han, tur vi har carro... se till o kom hit o grilla i sommar nu så barnen får leka o vi dricka vin :)  ... sen på lördan kollade vi lite på oldboys som spelade uppe på häggvallen (Frida körde bil upp, gick SVINBRA) sen lämnade vi sebbe hos annelie, pappa skjutsade in oss till stan, lämnade alex hos mamma o sen ner till hotellet, duschade oss o gjorde oss iordning o sen bar det av på hemligheter... kan inte avslöja något än men det kommer.... hade iaf en helt underbar kväll o det va sjukt lyxigt o få sova på hotell utan barn :D


Igår sprang jag inne i stan under tiden alex va på dagis, handlade massa saker som va nödvändiga så nu ska jag ta tag i mitt hem, organisera lite o så... måste till ikea med bara o inhandla hyllor o backar så jag kan fixa garaget.... har dammsugat idag o nu blev det slappa en stund, ska ge mej ut o göra rent borden o stolarna ute när sebbe har vaknat tänkte jag....

I eftermiddag kommer farmor o lasse, dom skulle hjälpa toivo o sätta upp den fina postlådan han fick i för tidig födelsedagspresent, den ska ju gjutas o så....

imorgon måste jag in till jobbet o lämna tebax lite nycklar o så, inte ett dugg sugen men har väl inget val antar jag :( sen på torsdag e ju begravningen, först ska vi till bvc med båda barna, alex ska ha sin 2½års kontroll o sebbe ska få spruta.... sen åker vi ut till pappa igen o stannar där hela helgen, toivo vägrar ju o va hemma på sin födelsedag, vill inte bli firad... blir väl så när man blir gammal... HAHAHAHA!!


Nää, ta tag i hemmet lite kanske..

pöss


mammas älsklingar :)

Av Frida - 10 juni 2008 12:32

åhh, hade en helt underbar dag på kolmården igår, vädret va precis perfekt, banren va snälla o min älskade mamma va me... kunde inte bli bättre... joo förresten, vi skulle behövt lite mer tid, missade (glömde) o kolla på sälarna o pingvinerna....

alex va helt lyrisk över alla djur. bäst va nog tigrarna, elefanterna, delfinerna o barnen lantgård... han va skitsöt, sprang o klappade på massa får o getter o bara mös.... sebbe satt i vagnen o softa en hel del, fick komma upp mellan varven med såklart men va rätt nöjd hela dan faktiskt... alex sov inget efter lunchen så han va supertrött när vi kom hem, skulle inte äta o somnade i mitt knä när vi kollade på bompa så det var bara o klä på en skrikande unge ny blöja o pyjamas o lägga honom, somnade vid sju o sen försov vi oss imorse, vaknade halv nio o kvart i nio börjar ju alex på dagis... bråttom bråttom men vi blev inte så sena... får se om han lyckas sova nåt på dagis idag...

ikväll blir det grillning med jocke o bella o sen blir det väl o glo på matchen, får se hur länge jag orkar, e helt slut efter igår... sebbe har börjat rekordsova med jämna mellanrum, har sovit över två timmar nu men han e väl med trött efter gårdagen, jag hade med tänkt o sova men så kom golvläggarna hit o håller på med golvet i hallen så det blev inget sova för mej inte :(


både bävar o längtar efter mormors begravning, tror det kommer bli jättefint men vet inte hur jag ska orka ta mej igenom dagen... nu kommer iaf en liten bit av henne finnas i mitt hem, ska ta hennes stora matsalsbord o ha på altanen, man får ju lätt plats typ 14 pers runt det, blir o klä om stolarna o köpa snygg duk till så blir det toppen, sparade vi typ 15 000 :)


toivo har börjat med staketet med, blir nog riktigt bra när det blir färdigt... iofs e det inte nån panik med det då alex e typ snällast i hela världen o inte går utanför tomtgränsen men ändå skönt o ha, sebbe kommer nog inte va lika lugn tror jag inte... han kommer bli ett litet monster... haha..

kram på er.

Av Frida - 7 juni 2008 22:25

Så härligt med helg, hela familjen e hemma o även om man itne gör nåt särskilt så e vi hemma allihop, myyyyysit :)

Toivo va på golftävling med grillfest igår så han har itne varit så pigg idag ;) så jag tog med mej alex o åkte med jocke till maxi o handlade, sjukt hur dyrt allt e *suck* handlar mat för typ 4000 i månaden med blöjor o allt... sen har vi bara varit hemma, grillat hel lax i folie o umgåtts, nu på kvällen kom jocke o simon hit, jocke o toivo glor på matchen o simon somnade precis i soffan.... jag tänkte jag skulle få mej nåt ikväll men toivo luktar inte så gott så jag får väl va lycklig att jag fick sällskap i duschen häromdan :)

Alex har varit helt besatt i sin motorcykel, vi har fått förklara att den måste vila lite ibland men det e svårt.. han e så stolt... sebbe verkar blivit lite bättre av medicinen så det e skönt...


imorron kommer mamma o camilla, tommy o erik hit på em o ska äta... underbart säger jag bara, avgudar verkligen camilla o tommy på alla sätt o vis... hoppas på en mysig eftermiddag... tur dom e snälla o ställer upp när mammas sambo beter sej som en jävla treåring o surar för att han inte får 100% jävla uppmärksamhet hela tiden... han kan tillomed bli avundsjuk på barna om mamma har dom o säga "Du tycker inte det e gulligt när jag rapar" osv, hur normalt e det.. mamma ska väl faan inte behöva känna sej skyldig för att hon älskar sina barnbarn!! Blir så jävla trött men orkar inte lägga ner nån energi på det. Nåt som stör mej sjukt mycket är att hans jävla namn står med på min mormors dödsannons, om jag fick bestämma skulle han inte ens komma på begravningen, jag vill inte ha honom där....

nu ska jag röka o sova.. natti natti


alex o kusin moa myser i soffan

Ovido - Quiz & Flashcards