Alla inlägg under november 2009

Av Frida - 11 november 2009 16:26

Usch, höstdeppen börjar sätta in på allvar här i Tallboda, e lättirriterad o allmännt nere.... f*ck off känns det bara!!

 

Mannen kom hem med en söt kattunge i söndags, jag har ju tjatat om katt hur länge som helst så jag borde väl va nöjd kan man tycka.... men jag känner mej lite snuvad på konfekten.... fick inte va med o välja o köpa saker osv..... Aldrig e man nöjd...

Iaf så ställer denna söta lilla svarta Bamse till det.... T hade köpt minsta billaste kattlådan på ÖB o jag fick en större av en kompis som e som ett hus som jag vill ha men den e tydligen för stor.... att katten snart inte får plats i den lilla o att det blir kattsand på hela jävla golvet är tydligen inget som stör herrn i huset.... *suck*

 

Han hade inte heller tänkt på att katten ska försökras, vaccineras o kastreras så vem får sitta med det nu????

Lättirriterad va ordet!!!!!!!!

 

Men lilla Bamse e söt iaf.... o väldigt välkommen i familjen, ungarna e överlyckliga o faktiskt inte såååå dumma mot honom :)

 

Ikväll ska jag faktiskt unna mej o åka o sola med min bästa MLI, ska bli riktigt skönt... så åker vi hem till mej o glor på Grey´s anatomy... blir superbra....

 

Nu ska jag väl ta tag i o lägga i täcken i påslakanen, ungarna har ju sovit med bara påslakan men nu börjar det ju bli kallt på allvar.....

 

 

sötaste Alex o Nattis gör snöänglar ;)

  

 

kram kram

Av Frida - 6 november 2009 19:59

Det var du som visade mej min första fjäril och min första regnbåge.
Du var med när jag tog mina allra första steg.
Du var den första som fick mej att le och skratta,
du var där och hörde mina första ord.

Folk säger att jag liknar dej, och det stämmer ju!
Om man tänker efter så är det inte så konstigt, jag kommer ju alltid vara en del av dej eftersom du skapade mej.
Du formade mitt ansikte med miljoner ömma kyssar.
Du lärde mej alla viktiga grejer om världen och var jag hör hemma i den.
Du delade med dej av allt som gör dej så speciell
– vänlighet, överseende, ärlighet, uthållighet, eftertänksamhet, och alldeles särskilt tålamod!
Vad jag menar, mamma, är att du är den grund på vilken min personlighet vilar.

Och jag vill bara tacka dej.
Tack för att du alltid fick mej att känna mej så varm, trygg och älskad, för att du gav mej allt jag behövde
(och ännu mer).
Tack för att du alltid ställde upp och fanns där närhelst jag behövde det.
Tack för din härliga hemlagade mat och för att du alltid fyllde min matsäck med så mycket
kärlek och näring dag efter dag, år efter år.
Tack för att du alltid lyfte upp mej när jag ville kramas eller se bättre.
Tack för att du störtade till undsättning varje gång jag skrek:
”Maa-mmaaa!!!”

Närhelst jag hamnade i knipa så fanns du där.
Med dina starka, ömma händer och lugna, kloka ord och massor av kärleksfulla kramar
lagade du trasiga leksaker och trasiga hjärtan gång på gång.

Men mamma, hur underbart vi än har haft det så kan jag inte påstå att allt
bara var frid och fröjd.
Visst bråka vi så fjädrarna rök ibland (vilket sällan slutade till min fördel).
Som du kanske minns var din lilla glädjekälla inte alltid så glad.
Förlåt att jag gjorde dej ledsen ibland och orlig och för alla sömnlösa nätter.
Och förlåt för att jag frågade ”Är vi framme snart? Är vi framme snart?” varje gång vi var ute och åkte.
Och att jag tjurade när du tvingade mej till skolan och inte lät mej skaffa en tatuering eller piercing i tungan.
Och jag har verkligen dåligt samvete för alla de gånger jag väckte dej klockan fem på min födelsedag,
på julafton och alla andra gånger det var för spännande för att sova.
Varje gång du försökte ta igen dej kom jag inrusande i rummet och ropade:
”Mamma, jag är jätte hungrig!”
”Mamma, jag har tråkigt.”

Allvarligt talat så skulle jag vara helt vilse utan dej, mamma,
och jag önskar bara att jag hade mer än ett liv för att betala tillbaka på den oändliga skuld jag har till dej.

Jag vill att alla ska veta:
MIN MAMMA ÄR DEN BÄSTA MAMMAN I HELA VÄRLDEN!
För det är du. Tack mamma, kära mamma.



sebbe o mormor  

Av Frida - 6 november 2009 15:48

      Undrar när den här influensan ska ge sej, e så trött så det finns inte.....

 

"För jag har inga långa ben o skalman han e tlööött"

 

Ikväll blir det lugna gatan med fredagsmys, mannen skulle visst överge mej o barnen men jag lör väl somna i soffan ändå....

 

Imorron, barnkalas o trevligt middagssällskap på kvällen o så ska vi få hit fönsterputsaren med.... behövs verkligen kan jag säga, ska bara försöka hålla ungarna från fönstrena fram till jul med... haha wish me luck liksom....

 

Söndag e det ju pappas dag, har köpt present till Pappa T så blir det väl lite frukost på sängen med... O på eftermiddan ska vi fira storebror som fyller år idag... mysigt värre...

 

o på måndag börjar ekorrhjulet igen.... Hade ju räknat med o gå på SPA med jobbet på lördag men det va så få som ville gå så det blev inställt, faan vad lack jag blir... hade sett fram emot det jättelänge ju o så e det ingen annan som vill gå.... surt på allvar!!!!!

 

Nu ska jag krypa ner i soffan igen, mina små monster o deras pappa kommer nog hem snart ;)

Av Frida - 2 november 2009 08:41

eller bara förfärande hes?

 

Hes e jag iaf... kombinationen hosta, alkohol o alldeles för mycket cigg i lördags gjorde att min röst va puts väck igår... inge kul alls....

 

Hade iaf jävlarns kul i lördags, va som en resa bakåt i tiden med alla gamla godingar... vissa saker har inte förändrats ett dugg... både positivt o negativt kan man väl säga... haha...

 

Igår lekte jag bonnmora på allvar... köpte ett helt lamm av Myran o familjen o eftersom jag e så inkompetent som bonnmora ställde pappa lutt o mamma kina upp o styckade åt mej... men jag va allt med o hjälpte till... ska njuta satans av det lammet sen.... hehe

 

Skulle varit ledig idag men så kom guldturen ut på gnet så här e jag i västerås.. trodde ju att rösten skulle ha kommit tillbaka idag men det e faan värre, ska snart hem igen som tur e... sen blir det mycke honing o vila rösten....

 

orkar inte...

 

hej hej

Ovido - Quiz & Flashcards