Alla inlägg under januari 2011

Av Frida - 27 januari 2011 16:48

Idag skulle jag på allvar kunna sälja mina barn..... eller stundvis iaf..... Ena stunden leker dom jättesnällt o i nästa stund så slår dom halvt ihjäl varann, finns inget mellanting.....


Lillfis hade typ endagarsfeber igår med, va skitgrinig o trött när han kom hem från dagis.... men idag e han pigg som en mört o far runt som vanligt så det blir dagis imorron för han, skönt o bara ha A hemma faktiskt.... Kommer ju ha S hemma massor efter operationen.


idag skulle jag ta mej faan kunna gräva en grop o bara försvinna i den!!!!!!!

Av Frida - 23 januari 2011 07:42

Åhhhh, lillfisen har sovit i nästan tolv timmar..... UNDERBART!

Nappen hade åkt ut under natten så jag gömde den lite fort....


Båda huliganerna har kommit in till oss inatt som vanligt men A skulle inte ligga bredvid mej inatt, han kröp ner hos F fast att jag sa till honom att jag låg på andra sidan..... Det är kärlek det, jag blev alldeles varm i hjärtat    Är så glad att det går så bra med mina barn, o att hans lilla  prinsessa tycker om mej o barnen..... Familjen känns komplett när alla fem e hemma liksom.... så mysigt.....


Idag ska lillfis firas men det blir inga större utsvävningar, familjen kommer o det blir fika med glass, tårta, bullar, kakor o chokladbollar som barnen bakade igår..... A har ju vattkoppor så han e inte jättepigg men ett kalas klarar han av utan problem :) Ska sätta fart o baka tårta efter frukosten..... enbart för tjocka Kickis skull   


Tjipp tjipp

Av Frida - 22 januari 2011 19:45

Usch, känner mej som världens sämsta mamma just nu.... Lillfis har inte varit rolig alls att lägga på sista tiden (sen jul när vi slutade med napp) o idag gav jag upp..... Han fick sin napp när han skulle sova..... Han har varit så arg, vägrat sova, sovit oroligt när han väl somnat o läggningen har tagit minst en timme ända sen julafton.... Jag trodde ju självklart det skulle bli bättre så jag har hållt i o stått ut men idag va det nog..... Han vann....

 

Vet inte om det har o göra med hans treårstrots som nog e lika jobbig för honom som för mej.... Känns helt enkelt inte som att han e redo för att sova utan napp....

 

Det konstiga e att hos pappa sover han utan napp, men då e han oxå i det hus han har växt upp i, som han är trygg i... det kanske spelar roll..... O så har han alltid haft mej lindad runt sitt lillfinger då det oftast varit han o jag då Storfisen e pappas pojke liksom.....

 

Känner mej lite värdelös iaf o kommer säkert få mej en STOR skopa skit av hans far men jag struntar i det..... Ungen kommer ju ändå bara få ha napp när han sover, o när han e mogen för det så kommer jag att ta bort den..... Storfis slutade med napp utan problem men alla barn e ju faktiskt olika.....

 

jaja, nu e det som det e!

Ovido - Quiz & Flashcards