Alla inlägg under september 2008

Av Frida - 19 september 2008 16:21

Har pysslat lite idag.. Gjorde ju hand o fotavtryck på alex när han va tre månader o bestämde mej för att göra likadana på sebbe redan när han låg i magen men tiden har gått o jag har tänkt att imorgon ska jag göra det men så har nåt annat dykt upp. men idag tog jag tag i det (typ fem månader för sent men ändå) Prinsen va superduktig blev inte alls mycket kladd o hela fyra av varje fick vi till, en till farmor, mormor o morfar o så en till oss såklart :) Alex blev ju lite avis så det blev ju o göra hans händer o fötter med. Kastade in båda ungarna i duschen sen o spolade bort all färg. Tänkte va lite smart o låta Sebbe bada i baljan medans jag duschade men det va visst inte så smart, han greppade rören o brände sej på varmvattenröret, mammas prins.... Men nu vet jag ju tills nästa gång att jag får ställa baljan på andra sidan, men ändå :(


Blir tokig på all smuts som letar sej in i vårt hus med, skulle lätt kunna dammsuga varje dag o det skulle inte ens synas att jag hade gjort det... Nu blir det ju att man springer med dammsugaren typ fyra ggr i veckan o det e sjukt tråkigt.....


Glömt o berätta att Sebbe blivit stor pojke o lärt sej krypa... Värsta grejjen tycker vi eftersom Alex aldrig kröp, han hoppade ju fram på rumpan han :)


Gjort bort mej med, skrev ett mess som lästes av fel person, vill bara förklara att jag inte menade något illa!


Kristinehamn o party nästa lördag, pappa o Alex ska gå på hockey o farmor får leka med Sebbe :) Sen på måndagen tidigt tidigt bär det av till Ullared, shit vad jag längtar.... Har fått tid för uppskrivning o uppkörning med men tänker inte berätta när, några få som vet o det räcker.... E tillräckligt nervös ändå o det e liksom massa tid kvar, kommer säkert va ett nervvrak när det väl e dags :P

Nähä, slänga sej i soffan en stund kanske, lillfis sover o Alex o pappa e ute o spelar landhockey med grannens barn på gatan.... det e sån jävla lyx o bo så här *njuter av varje sekund*


kram

Av Frida - 18 september 2008 11:46

Japp, e trebanrsmor idag :) Lilla Tuva e här o hälsar på.. hon lyckades bränna sej på spisen häromdan o då får hon inte gå till dagis så länge hon har blåsor på fingrarna ppga infektionsrisken o jenny har matteprov idag så jag blev trebarnsmor :) Har faktiskt gått jättebra, förutom att Alex e inne i nån cp-period just nu när han bara e ett monster, ska ta allt från Tuva, kramas fast hon inte vill o e bara allmänt jobbig... Treårstrots har jag hört talas om.. usch!

Nu sover alla tre barnen, Alex o Sebbe i sina sängar o Tuva i vagnen o sen när dom vaknat o Jenny kommit ska vi in till öppna förskolan o Träffa Åsa, Erik o Oskar där. Bara hoppas på att Sebbe vaknar snart så jag hinner få i honom lunch innan vi ska vakna...

Har för övrigt varit trebarnsmor nästan hela veckan, Toivo har varit hemma från jobbet, han har varit förkyld o haft bihåleinflammation men nu e han bättre men fick en släng av ryggskott igår men det e med bättre... Helt värdelöst när man itne kan få den hjälp man e van vid :)


I helgen blir det nog lugnt, Toivo ska döma på lördag o sen hoppas jag på att HELA min familj (nästan) kommer hit på lördag... Pappa, Annelie, Rickie, Simon, Chrille, Mamma o Fredde. Skulle va helt underbart, länge sen vi sågs allihop.... Bara John som saknas då men han har ju sagt upp kontakten med sin familj verkar det som, tråkigt som faan....


Blivit lite liv om min blogg med men jag orkar faktiskt inte bry mej, jag skriver vad faan jag vill, hänger inte ut någon med namn o adress precis o pallar man inte o läsa bloggen eller tar åt sej om saker jag skriver så skit för helvete i o läsa.... Eller så kan man skicka en kommentar om man undrar över något... Lever väl i en fri värld där man får tycka vad man vill o även får stå till svars för hur man beter sej tycker jag!!!


Har sålt min barnvagn med, kombivagnen jag har haft till både Alex o Sebbe, fick bra med betalt med :) Nu ska jag bara hitta en ny vagn, måste faan ha tre vagnar ju.... Som tur e har jag ju min Kicki som sparar på allt så jag får låna en vagn av henne nästa vecka när Alex ska va hos sin mormor. Men e det någon som har en Emmaljunga scooter i neutral/killfärg så e det bara o hojta....


O snart e det ullared, ska shoppa ihjäl mej, har skrivit en lång lång lista :D

Kram

Av Frida - 12 september 2008 20:18

fått lära mej något idag, man ska tydligen lära sina barn o säga förlåt men som vuxen behöver man inte säga förlåt/be om ursäkt om man gjort någon illa, bra o veta hur det är liksom.... helt sjukt tycker jag men alla kan väl inte tycka lika... kanske beror på uppfostran, jag e iaf uppfostrad med o säga förlåt o försöka gottgöra om jag gjort någon illa, vet inte hur det är i det här fallat o bryr mej inte heller längre... tråkigt men sant... hoppas bara att mina barn inte blir känslokalla o elaka när dom växer upp.... ska göra mitt bästa.. hur bra kan man må om man aldrig visar känslor, aldrig berättar hur man mår, om det e något som stör en o så? Jag skulle iaf INTE må bra, fatta vad jobbigt o inte få dela med sej, få stöd o råd liksom....


orkar inte idag, ska lägga mej i soffan, toivo kan allt lägga barnen, han va borta igår o ska va borta hela helgen så han dör inte av det.... blir slappa för mej!!


kram på er!

Av Frida - 11 september 2008 20:55

Har haft typ hundra pers här idag... först va ju Åsa o barna här sen sov mina barn middag när dom åkt o jag städade som sagt sen kom jenny o Tuva o Sissela med Ebba o Olle, ungarna hade svinkul o röjde järnet. Efter en stund kom Linda, Tedde, Mormor Gunnel o hunden Youschi, fullt hus kan man säga... Har iaf provat o baka päronkakan jag va sugen på men den va sådär, behövs nog mera kanel tror jag så blir den supergod :)

Nu ska jag städa (känns som om jag inte gjort annat idag) orkat inte ta alex rum, det får va tills imorron men ska plocka ordning lite iaf... jenny har ju varit pärlan hela dan o lagat mat o hjälpt till massor, tedde skruvade upp kroken i taket åt mej så lilla fettbob kan hoppa hoppgunga o linda o alex parkerade bilarna i lekrummet (enligt alex så städade dom ABSOLUT inte) söta unge....

Längtar som faaaaaaan till Ullared nu, den 29:e september så drar vi... en heldag med girlsen, ska bli supernajs... Tänkte passa på o köpa lite julklappar o födelsedagspresenter med o lite fina gardiner o så om jag hittar nåt, kanske någon lampa o ljusstakar med o så MASSOR med barnkläder... haha... blir väl mest till Alex, Sebbe har ju kläder så han kan bada i det... Skönt på så sätt att man fick två av samma kön faktiskt.... nu ska jag ta mej en cigg o sen städa (för femtioelfte gången idag) natti natti


Alex o bästisen Erik

Av Frida - 11 september 2008 13:47

 har haft fyra ungar här idag, e jägarns glad för att jag inte har två tvillingpar kan jag säga... erik o alex klättrade på ryggstödet på soffan, jag bara väntade på att dom skulle slå ihjäl sej, oskar o sebbe ville ha mat samtidigt o jag va tvungen o laga mat till oss andra... hua säger jag bara, tur att åsa va här o vi hjälptes åt med bådas barn.... erik o alex lekte även soptipp i vardagsrummet, jättekul tyckte dom, det räckte inte med en liten soptipp inte, nej det skulle va en STOOOOR! lika roligt va det visst inte o städa så nu har jag sprungit runt som en tok o städat o fixat (precis som jag gjorde imorse) Linda o hennes mormor ska komma hit en sväng, funderar på om jag o Alex ska baka en päronkaka när han vaknat, annars tar vi en plommonkaka ur frysen, e helt trött idag...


sebbe har fått för sej att han ska äta vid halv fem på mornarna, det e bra tycker han, jag e helt slut o känner mej som en zombie... Toivo ska ju bort i helgen med, domarkurs så återigen e det jag o barna :( Kicki o Nattis ska nog komma hit så vi får lite sällskap :) Tur man har vänner :D

Lagt ut min vagn på blocket med, hoppas den kommer upp snart... vill bli av med den helst nyss. Har hittat en Emmaljunga jag vill ha men tjejen som sålde den va ju helt förvirrad, mamma skulle ringa till henne, får se om hon får något vettigt ur henne :/

Nu ska jag pilla mej i naveln en sväng... kram


O tack för dina fina ord malin :)

Av Frida - 9 september 2008 17:01

Haft fullt upp mesta hela tiden, har tänkt att jag ska blogga typ hundra ggr men så kommer det nåt emellan... har haft en helt underbar vecka, mamma följde med oss hem i tisdags o stannade här tills i söndags... såååå mysigt.... barna har uppskattat det med, alex frågar var mormor e nu när hon åkt hem :) Skönt för mamma o få komma bort lite från all skit som va med tror jag. Hoppas det blir bättre bara för jag älskar ju min mamma. Fattar inte hur vissa människor kan bete sej, folk som hon verkligen trodde va hennes vänner bara  vände henne ryggen o blev sjukt dumma i huvet, jag som alltid tyckt så bra om den människan, nu skulle jag nog inte ens titta på henne. bråkar man med min mamma, bråkar man med mej haha!!


Inte gjort så mycket annars, kört lite mer körlektioner, pluggat alldeles för lite teori, va på sexparty med mamma o jenny i fredags o sen kräftskiva i lördags, najs najs. Alex o pappa va på cirkus i söndags o det hade han uppskattat jättemycket, fick en grej som snurrar o lyser om man trycker på en knapp o batterierna e redan slut :)


Har bakat massor med, fick typ sex kilo plommon av grannen så jag gav bort en del o så har jag bakat typ fem plommonkakor men tre har gått åt så nu ska jag försöka frysa in dom två jag bakade idag. Plockade av päronträdet förut, blev iaf en full tiolitershink så nu ska det bakas massa påronkakor som jag kan frysa in med, så skönt o ha lite fikabröd i frysen om det kommer nån liksom. Skulle behöva baka bullar med men har inte gjort det sen mormor dog o det va ju min o hennes grej så jag vet inte hur jobbigt det kommer o va :( Har tänkt på mormor en hel del sista tiden, saknar henne fortfarande sjukt mycket. Hon va en så stor del av mitt liv liksom o nu e det alldeles tomt där. Har ännu inte raderat hennes nummer från mobilen, känns så skumt :( Vet ju att hon inte finns mer men ändå.... känns så defenitivt då. Hoppas på att vi får tillbaka askan snart så vi kan bestämma vad vi ska göra med lilla mormor. Om jag får som jag vill så smugglar vi ut henne till ön hon föddes på o sprider henne där, ingen som behöver veta nåt :) Det va det hon ville, sa ofta på slutet att hon ville hem o hem för henne var Estland så jag vill verkligen uppfylla den önskan åt henne. usch, ska inte gräva ner mej nu... Vill bara att du ska veta att jag tänker på dej lilla mormor, jag tänker på dej varje dag o saknar dej fortfarande så att det gör ont! Hoppas du har det bra, jag älskar dej!! Hjälpa Toivo med maten kanske, Jocke o bella ska komma hit o äta, Kycklingklubbor, ris o massa goda wookgrönsaker. MUMS!!


kramis

Ovido - Quiz & Flashcards