Alla inlägg under oktober 2008

Av Frida - 29 oktober 2008 15:41

.. vad dåliga vänner jag har nu igen, ingen som har bloggat på flera dar, här sitter jag helt ensam o uttråkad... jag kan lätt säga att det e ert fel att jag köper massa saker på tradera... Hade jag haft mer bloggar o läsa så hade jag nog inte handlat lika mycket... så om jag går ut på tradera o köper nåt idag så e det ni som får betala, skicka ett mejl så får ni kontonumret :D


Nu ska jag snart till jenny, förfest, duscha, prata skit o kramas med girlsen... me lika A LOT!!!!!

Pösspöss

Av Frida - 29 oktober 2008 11:18

Jaa, äntligen har carro, min bästa varit här... :D

Dom kom i måndags... Frst va jag som vanligt o lämnade Alex på dagis sen gick Sebbe o jag hem o dammsög, lite fint kan det ju va när det kommer främmande :) Sen kom min haltande vän Kicki o hennes prinsessa hit o umgicks lite... Massa mysigt, tycker om när du e sjukskriven kicki :P

Vid tre typ kom Carro o klanen haha.. nej va bara Alvin, Mattias o Fille som va med... ungarna hade superkul efter att Alvins blyghet lagt sej lite... Sebbe va dock totalt livrädd för Mattias.. men Carro fick iaf krama på han... sen klippte Carro mej samtidigt som jag lagade mat (snacka om simultankapacitet haha) (tilläggas bör att det INTE blev något hår i maten) så åt vi god mat (eller den blev god när man kryddat lite (läs MASSOR) hehe) sen efter maten o en rökpaus så va det Sebbes tur o bli friserad, han va så sjukt duktig, satt typ helt still o bara lät Carro fixa o dona, mammas älskade unge liksom... Sen kom toivo hem o stackars Carro klippte honom med så kvällen blev sen innan dom åkte...


Igår hände det roliga grejjer ska ni veta :D Frida gav sej upp klockan sex på morronen, käkade frukost, gjorde sej iordning o åkte till trafikskolan där hon skulle infinna sej halv åtta (alldeles för tidigt för min smak). På trafikskolan samlades vi tre elver o så bar det iväg ut till halkbanan, såååå jävla roligt, jag svär på att jag var rallyförare i mitt förra liv... va så coolt o få testa bilen i en säker miljö o få sladda runt o tvärnita.... Nu e jag iaf ett steg närmare körkortet, känns bra faktiskt, ska ta tag i teorin på allvar nu med så jag klarar provet... men inte idag för ikväll e det party som gäller... Toivo ska åka o lämna barnen hos min mamma o ta med sej Skilla the Prill hem o i em kommer Sissela o jenny o hämtar mej så ska vi hem till Jenny o sminka oss o bli sådär snygga som bara vi kan bli :D sen bär det av till Club Aqua på Otten.... såååååå kul... lite synd bara att Linda ligger hemma som ett kolli o inte kan följa med o dansa men jag lovar o tänka på dej gumman :) sen imorron bär det av till norrköping för o lämna hund o hämta barn, får se hur jag mår, kanske tar en promenad in till stan med hundet, kan va skönt o få gå utan barnvagn nån gång o så har jag ju fått min sjukt snygga telefon så jag har äntligen radio igen....


nu har rumpan somnat på mej så kanske bäst o röra på fläsket lite....

hej påre



sebbe blir klippt


sebbe nyklippt

Av Frida - 26 oktober 2008 09:22

så jäkla najs tänkte jag.. vintertid, sova en timme extra. sköööönt... men sen kom jag på... jag har ju två barn nuförtiden o dom e inte inställbara... kvart över sex va det bara att slå upp sina blå.. såååå trött... övertalade Alex till att det va natt en tag så kvart i sju fick dom välling, kommer va död på allvar ikväll.

Blir iaf en trevlig dag, ska till Ikano o handla lite skor o grejer med Bella, hon ville inte gå med sin pappa så då rycker ju Frida in såklart :D

Får se vad det blir i eftermiddag, skulle behöva fixa i trädgården men inte så kul om det regnar kanske..

Hoppas på att Carro m familj kommer imorron så jag får krama lite på magen o hennes bubbu :) Sen så ska hon såklart få klippa mej med för nu e det kris på allvar.... sen ska Sebbe få sina toppar klippta med så han inte ser ut som en hårboll :D

O sen blir det ju Aqua på onsdag, shit vad najs det ska bli :)

tjing tjing

Av Frida - 22 oktober 2008 15:37

tror mitt tangentbord halvt lagt av.. enterknappen vill ej fungera... måste testa..



joo, nu funkar den, helskumt, bäst o ringa T o säga att han inte behöver köpa ett nytt kanske :)


Nu ska jag spela mariokart med Alex, värsta värsta :D

Av Frida - 19 oktober 2008 11:25

Varit en helt okej helg faktiskt... Va hos mamma i fredas o åt o hämtade Alex, igår va det lugna gatan i Tallboda, va inne o kollade när T dömde hockey på eftermiddan, Alex tyckte det va svinkul.... Sen blev det god lasagne o pojkarna spelade tv-spel halva natten... Nu e T, Jocke o Alex iväg o ska titta på en båt i Mantorp, får väl se om dom kommer hem med nån....

Sebbe sover o jag e trött som vanligt, ska åla mej in i duschen tänkte jag o hoppas på att Carro kommer sen för jag måste verkligen klippa mej (o så vill jag ju träffa henne med o pilla lite på magen)

Orkar inte blogga idag, ska plugga lite teori tänkte jag, ska köra imorron igen... Måste ringa jenny bara så hon vet att hon ska va barnvakt :D

tjingeling

Av Frida - 17 oktober 2008 14:14

E helt sjukt seg idag... skulle behövt sova lite men får göra det ikväll när toivo dömmer o barna sover :)

Lämnade Alex hos mamma igår o dom verkar ha haft det supermysigt, vill verkligen att dom ska ha bra kontakt med mormor o morfar o farmor... Igår hade dom mekat lite cykerl o bara varit hemma o myst, idag har dom varit hos "Store Chris" o fikat o sen skulle dom gå ut i parken o leka i solen... Sebbe har blivit mammas pojke på allvar, har kommit på att han kan säga mamma o gör det heeeela tiden, mammas tokfrans :) Mest blir det om han sitter fast, inte kan sätta sej ner eller vill nåt, då e det mycket tjat, mamamamamamamama tills jag tar upp han typ... Dom e inte dumma dom små monstrena :D

Va ju på öppna förskolan igår me sebbe efter att jag lämnat alex o det va pysseldag, jag e ju så opysslig man kan bli men tänkte ge det ett försök iaf så medans Sebbe kröp runt o pillade på alla leksaker så målade jag två lådor som jag skrev Sebbe o Alex på o sen satte jag dit flygplan, båtar, bilar, tåg, stjärnor o lite stenar... blev inte så hemskt fula faktiskt... Kan va bra o ha smågrejjer o sånt i....

Har varit superduktig idag, städat o fixat o donat sen ska T få ta toaletterna o torka golvet när han kommer hem... Ikväll blir det middag hos mamma med min "substitutman" (dvs Jocke som skjutsar mej o håller mej sällskap när Toivo jobbar eller dömmer) Vi ska dit o hämta Alex så då skulle mamma bjuda på mat... mumma

Annars händer inte så mycket, börja jobba snart, bara 20% men ändå, det kommer bli så skönt... Bara få va Frida ett tag o inte bara mamma liksom.. Vet inte om sambon har slagit i huvet, har varit supergullig hela veckan, önskar det kunde va såhär jämt... Får väl se hur länge det  håller i sej ;)

Ska skälla på dom på kondomeri intima i norrköping med... Va ju på sexparty för hundra år sen o beställde en ny leksak.. Först strulade det massor med leveransen så vi fick grejjerna typ en vecka för sent o sen så e min leksak trasig... Blir ju helt upprörd ju... Svårt o sätta i ett par batterier o kolla om grejjerna e trasiga innan man skickar iväg det? En annan kompis va med på party hos dom för ett tag sen o hennes grej va med trasig... får väl se om jag ska behöva bli arg för o få byta eller om dom ger sej direkt... Nästa gång jag ska ha nåt så blir det av Kondomeri Lustboden, dom håller lite klass om man säger så :D

Nu ska jag väl pilla mej i naveln o vänta på sambon, har inga cigg så han får gärna komma helst nyss :D

kram

www.lustboden.se
Av Frida - 14 oktober 2008 10:28

vet inte vad som har hänt med mina små prinsar men dom har sovit två nätter irad nu, typ heeeela natten... Känns helt sjukt bra.. Huvudvärken börjar försvinna med, niiiice... Dricka vin med mamma o Chris idag, trevligt trevligt... Orkar inte skriva.. Ska lägga mej på soffan medans Sebbe sover....


Carro: Joo vi e lediga men kan inte ni komma hit? Vi va i Mogata i helgen så jag vet inte om Toivo e så sugen, ska höra med honom, jag MÅSTE bli klippt med :) Ringer ikväll eller imorron... Pöss

Av Frida - 12 oktober 2008 21:02

Japp, nu e det den lille som e till salu... Han va ju jätteduktig ett tag, somnade själv i sängen o sov i princip hela nätterna så han fick flytta in till alex rum, gick jättebra ett par dar men nu vet jag inte vad som hänt, han vaknar jätteofta, vägrar o somna nånannanstans än på bröstet o e bara allmänt tråkig.... Kanske har o göra med att fler tänder e på gång o att han börjat ställa sej upp mot saker så han kanske drömmer mer.. Inte vet jag, jobbigt e det iaf :( Jag e helt slut, får knappt sova nåt om nätterna o har man äntligen fått Sebbe o sova så vaknar Alex o drömmer... Inatt har jag sovit i fyra timmar... Kommer inte orka mycket till, ska faan va hemma hela veckan o sova när Alex e på dagis. Köra imorron, får väl se hur det går om jag ska va såhär trött... har ju inte kört på någon innan så jag lär väl göra det imorron...

Helgen har varit så mycket katastrof som det kan vara, orkar inte bry mej längre, ska koncentrera mej på körkortet o barna nu så får jag fundera över mitt liv senare....

Va iaf hos mamma idag med barnen, jag älskar verkligen min mamma, känns som om jag utnyttjar henne ibland när jag ber henne o tar barna men hoppas hon skulle säga ifrån om hon tyckte det....

Nu ska jag sova, har precis flyttat in Sebbes säng till vårt rum igen så vi får se om jag kanske får sova nåt inatt...

kram

Ovido - Quiz & Flashcards