Alla inlägg under juli 2008

Av Frida - 28 juli 2008 19:38

Vilket väder säger jag bara... heeeelt underbart jue... nästan lite för varmt men hellre det än massa regn o kallt jue.... Åkte ut till pappa i lördas o lånade deras hus över natten, solade o badade i husbyfjöl hela dagen, alex va helt tokig o bara vägrade gå upp ur vattnet, fick tvinga upp honom för o få i honom lite o äta o värma honom litegrann. Tillomed lillfisen va i o bada, han tyckte det va superskönt o plaskade en bra stund. på kvällen grillade vi o spelade lite kubb... jag mamma o alex vann.. Toivo o Stefan va dåliga förlorare... haha... På söndagen packade vi ihop oss på förmiddan o åkte ner till stranden o låg där ett par timmar... Rickie o Thomas kom ner en sväng o sen kom Titti, Jocke o Kina, supernajs... Jag o Rickie byggde en pool till Alex o fyllde den med vatten (bilder kommer längst ner) han tyckte det va svinroligt... var dock lite kallare i vattnet så alex va badkruka o sebbe fick hålla sej på land men jag badade allt... e nog det mesta jag badat på flera år... haha... va faktiskt o badade idag med.. jocke+barn o linda o tedde va med, blev ett snabbdopp efter toivo jobbat, åkte till roxen o har hört att den ska va så himla kall men det va typ 24 grader o superskönt... alex va superlycklig i sin nya polisbåt o vägrade o gå upp.. haha... envisa unge.. vem kan han ha fått det ifrån *ser vääääldigt oskyldig ut*


Börjar få lite resfeber med, måste ut o hämta väskan o börja planera lite... känns som om tiden itne räcker till ens lite.. skulle vilja klippa alex innan vi åker oxå.. linda kanske skulle komma hit med deras trimmer imorron för jag glömde ju o köpa en idag när jag va i stan...


gjorde nåt sjuuukt pinsamt idag med men det tänker jag itne berätta här faktiskt... höll på o skämmas ihjäl när jag insåg vad jag hade gjort....


nee, ska väl ta o lägga lite barn o sen äta lite kvällsmat, vi orkade inte laga middag idag, e nästan för varmt för o äta lagad mat två gånger om dan...

kram på er....


bild ett: Alex bygger med morbror Rickie


bild två: Badar i den fina egna polen på stranden :P

Av Frida - 24 juli 2008 22:02

Shit pommefritt va varmt det har varit idag... kollade på termometern i förmiddags o då hade vi 29,8 grader i SKUGAN heeeelt sjukt!!! O totalt vindstilla har det varit... Har iaf varit lite duktig idag, tvingade alex o va inne fram till tio eller nåt så jag hann vika lite tvätt, sen åkte sebbe i säng för första vilan, farmor kom o vi gick ut... farmor o alex plockade körsbär o jag rensade så man kan ta sej fram till alla hallonbuskar o så utan att bränna ihjäl sej på brännässlorna o snara in sej i alla pinnar o allt ris som låg där... blev helt genomsvett av det (kan ju bero på värmen men oxå på att det va typ stora trädstammar jag slogs med) Sen blev det lunch med farmor o sen sova för alex så jag o sebbe passade på o mysa lite.... När Alex vaknade va han skitsur (antagligen för att det va så varmt) så vi fyllde poolen o sen badade dom båda två... dom e så sjuk söta ihop bröderna bus.... blir alldeles varm i hjärtat när jag tittar på dom... mammas älsklingar... sen har det varit lugna gatan... blir ju middag här imorron så det ska väl städas lite o så innan antar jag :/ sen blir det o åka ut till pappa på lördag o våldgästa deras hus när dom inte e hemma, vem vet, kanske blir premiärdopp i husbyfjöl.. va ju ett par år sedan :) Dåligt bara att Titti o Jocke inte skulle va hemma, hade varit trevligt om dom kommit ner o grillat lite.... men men.. e man eftertraktad så e man *flina*


nu ska jag nog krypa ner i sängen o njuta av tystnaden... Sebbe somnade tidigt idag för han har bara fått sova två ggr idag så vi får väl se om han sover hela natten som han brukar... kan ju hoppas iaf....


ÅHH, glömde ju nästan... Alex e mammas stora kille, nästan helt blöjfri på typ en vecka... idag har vi haft ett bakslag när han kissat på sej typ två gången men sen på kvällen vände det o han bajsade tillomed på pottan, han e ju otroligt duktig.. *pyser verkligen av stolthet* mammas kille det :P


Lite bilder...


1. sebbe sötnos i sundsvall, gladskiten som alltid :)


2. Alex med sin berömda blå bomullstuss han fick hos doktorn


3. kusinerna tittar på racerbåtar i sundsvall


4. mammas hallonmonster :)

Av Frida - 23 juli 2008 18:24

e sjukt trött på min hals nu, gör fortfarande ont men har skäljt med bakteriedödande medel ett par dar nu så beläggningen på tungan börjar försvinna så maten börjar faktiskt smaka som det ska o inte infekterat längre... så det ska vi fira med lax till middag... älskar ju lax :)


Annars har det inte hänt mycket, blivit invaderad av flygmyror, alex hade typ 150 små fästingbebisar som kryllade i huvet på honom igår (mamma fick panik på allvar o tvättade håret på honom typ 7 gånger eller så), min dammsugare har lagt av på allvar o solen har äntligen kommit...


Linda har varit här o lekt idag, har haft en riktig slappardag, fyllde alex pool med vatten i förmiddags o sen har vi inte gjort många knop, mest suttit o gaggat... skönt faktiskt men jag måste ta tag i tvätten ikväll o se till o vika in den....

Imorron kommer farmor, hon skulle plocla lite körsbär så då har hon o alex o göra ett tag så då kanske jag kan rensa lite ogräs om sebbe e snäll...

på fredag kommer Linda o Tedde hit o ska äta, ska bli riktigt najs, har ju bara träffat Tedde typ en gång o det va i fem minuter eller nåt :)


får se om jag får med mej Toivo ut till pappa i helgen, dom e inte hemma så jag tänkte vi skulle bada o så lite, va lite sällskap åt katterna med. Mamma o Stefan kanske skulle följa med oxå... får väl hoppas han sköter sej bara, han e ju inte känd för det precis... :(


Om 8 dagar e vi i england :D Toivo va o hämtade barnas pass idag, sötaste gullungarna....


nu e maten färdig, ska njuta lite...

kram

Av Frida - 22 juli 2008 18:46

Japp, känner mej sm en stor varböld hela jag... hade ju typ halsfluss när vi åkte till sundsvall i torsdags o inte har det blivit bättre precis... känns som om jag har en klump i halsen som inte går o svälja ner eller hosta upp o allt jag äter smakar infekterat... så jävla skitjobbigt... blir en bra bantningskur det här så läkaren idag konstaterade att det var en halsinfektion (nähä?) o såklart ska den läka ut av sej självt, antibiotika e ju tydligen inte bra o ta längre.. *suckar* ville ju bara ha en dunderkur så jag kunde börja äta... ska kasta stora förbannelsen över kärringen tror jag.. *arg*

Alex fick med åka till doktorn idag så vi har haft en heldag i stan, först vc i tannefors o sen sjukan en sväng... Vi har nämligen vaknat två dar i rad av att det fullständigt pissat blod ur Alex näsa så nu fick vi nog, har ju varit så från o till i typ ett år... så största undersökningen av näsan gjorden sen fick han bedövning (en blå bomullstuss som han va väldigt stolt över) o så fixade dom till det, va ett ytligt blodkärl så nu får vi hoppas att det e bättre.... tur jag har två snälla barn, dom har varit små änglar hela dagen... 


Sundsvallsresan blev väl typ som jag trodde, sprit från morron till kväll både torsdag o fredag men på lördan drack toivo loka (kors i taket) allt började inte sååå jättebra... vi åkte bussen hemifrån vid nio, handlade lite i pressbyrån o så sen gick vi över till rätt perrong, står väl där en fem, tio minuter o börjar undra vart tåget e... då kommer uttropet i högtalarna, kontaktledningen nedriven på linköping station så det e strömlöst... jag höll på o börja gråta, vet hur lång tid det tar o fixa liksom.... men efter mycket strul, bussande av resenären mellan vikingstad o linghem så kommer vi iväg, 4 TIMMAR SENA!!!! va uppe i sundsvall klockan åtta, var alltså på resande fot i elva timmar, det e helt sjukt.... men som vanligt var barnen små änglar o gnällde ingenting, vet inte vad jag gjort för att förtjäna så underbara ungar.... sen blev det fiske, sprit o poker för pojkarna (i helgen kallade för idioterna) Jag o barna tog det lugnt, njöt av vädret, va ute på gården o lekte, shoppade lite på stan (värsta fyndet gjorde jag, regnställ till alex för hundra spänn, sjukt billigt) o på lördagen träffade vi kicki o barna, glodde lite på båtar o barna lekte massor, så kul o se kusinerna...


nu ska jag ta hand om trötta barn men ska försöka uppdatera liiiite oftare ;)

Av Frida - 16 juli 2008 19:37

men först blir det en sväng till sundsvall i helgen :) Men om typ två veckor ska vi till London, jag mamma, john o barna, ska bli underbart... Alex ska äntligen få flyga sitt flygplan som han tjatat om i ett år typ... mammas prins... John ville åka yunnelbana, ringa i en röd telefonkiosk, gå till madame tussauds, london aquarium o åka london eye. sen blir det lite oxford street, camden town o den gigantiska leksaksaffären o självklart pussas o kramas med ulrica, tony, leah o kyle... ska bli superkul....


men som sagt sundsvall först, imorron klockan 10,00 går tåget, e framme typ fyra, fattar inte hur jag ska palla... måsr skit idag, feber o ont i halsen men med lite panodil funkar det mesta :) Blir lugnt imorron iaf o sen på fredag ska toivo o dom iväg o fiska så jag o barna ska nog ner på stan en sväng sen på lördag ska toivo o dom med fiska o jag ska leka med kicki o barna så det blir nog trevligt, får hoppas på bra väder bara....


Nästa vecka börjar ju toivo jobba igen, skittråkigt o va själv hemma men det fixar sej... får väl passa på o åka till mamma lite o kanske till pappa en sväng med... haha.. tur man har sina föräldrar, ska försöka få till en heldag med jenny snart med, tror barnen skulle tycka det va kul, o jag med förstås, älskar ju min lilla plutta :)


Har startat ett seriöst krig mot ogräset i min trädgård, sprutat round up typ överallt nu ikväll så får vi se hur det ser ut när vi kommer hem på söndag, får hoppas på att allt e JÄTTEDÖTT!!!! Toivo har varit dultig o byggt en ramp upp till förrådet där vi har gräsklipparen o så, blev jättefint... o sen har vi gett oss tusan på att det ska bli gräs på kortsidan av huset med så vi har sått nya gräsfrön o vattnar massor nu... Farmor va här igår o plockade lite körsbär o vi hittade massa hallon o smultron med, alex va jättesöt i ansiktet efteråt...


Sebbe har blivit världens pärla, gladare o nöjdare unge får man leta efter... äter som en häst o sover som en gris... jaa, förutom imorse då när han lyckades väcka alex klockan sex men sebbe somnade ju om igen men inte alex inte... knasiga ungar.... ska väl eg ta o packa det sista men e inte så sugen... vill mest lägga mej ner o gömma mej under täcket... *sucka*


åhh, btw, tack för fikat igår Linda, mycket trevligt... ses nästa fredag :)


kram på er!!


prinsarna under slutspelet hemma i soffan :)

Av Frida - 7 juli 2008 13:38

Har städat idag, ingen annan som gör det men ändå får jag skit för att jag inte städar tillräckligt... orkar inte gå in på det nu men igår så tog jag bara min väska o gick en sväng, han e så jävla dum i huvet ibland men det blir väl så när man e ute o super hela nätterna, då blir man trött o gnällig :( Idag har jag iaf dammsugat, torkat golven, plockat iordning o tagit tag i tvätthögen i tvättstugan men tvättmedlet tog slut efter två maskiner så jag måste köpa mer för o kunna tvätta sista maskinen....


SKARA: Packade som en tok i onsdags så allt var typ klart tills vi skulle åka, fick väcka barna tidigt på torsdan o sen packa in oss i bilen, åkte till mamma o lämnade av Sebbe o sen bar det av på alla småvägar :) Vid Askersund mötte vi upp Jocke o hans barn, fickade lite o pratade om vilken väg vi skulle åka, Jocke sa bestämt att E20 va den bästa o dumma som vi e så trodde vi på honom (vi hade tänkt o åka 49:an) så vi packade in oss i bilarna igen o Alex spelade frenetiskt på sin byggare bob-docka han fått av Bella o Simon (kan berätta att jag hatade den redan efter fem minuter) Allt va frid o fröjd tills vi åkt en bit då blir det tvärstopp, VÄRSTA kön... skitkul... Trafikolycka så allt stod still.... Förbannade Jocke typ sjuhundra gånger o sa att allt va hans fel... men efter en timme eller så kom det igång igen o vi åkte vidare, stannade till i skara o handlade lite sen till campingen. Fick stugnyckeln direkt eftersom klockan blivit så jävla mycket pga Jockes smarta vägval, kastade in grejjerna o sprang till sommarlandet, Alex va helt lyrisk... Åkte lite karuseller, käkade lite pannkakor o sen begav vi oss till vattenlandet... svinkallt i vattnet men det va ju bara o offra sej lixom :) Var förövrigt skitsnygg i min nya bikini o försökte låtsas om att jag inte alls va tjock (gick sådär men ändå) Alex har ju inget underhudsfett den lilla sparven så han fick blå läppar o började huttra efter typ två minuter men bada skulle han, åkte lite rutschkana med honom o sen åkte jag lite större grejer med simon o bella sen begav vi oss till campingen för o handla lite till sen blev det grilla o sängen....

På fredagen skulle vi upp tidigt men den enda som vaknade tidigt va Alex, han väckte sin mamma halv sju, jätteroligt.... Gav han välling sen fick han ligga i sängen o va tyst till typ fem i åtta så han vilade lite iaf... Sen försökte vi få liv i resten men det va inte det lättaste, Simon va nog den som kom upp först, Jocke sist, jäkla latmaskar :) till slut hade vi iaf käkat , städat o packat så vi kunde dra till sommarlandet igen, Alex va typ hysterisk, skulle göra allt på en gång så vi åkte karuseller o hade skitskoj sen blev det lunch, mer karuseller o värsta vatteshowen hade dom, skitliten bassäng o massa höga hopp, som högst hoppade en kille från 25 meter, det e RIKTIGT högt. En annan kille tände eld på sej o hoppade i vattnet o sen klädde dom ut sej till clowner o showade massor, det tyckte Alex va svinroligt tills dom kastade en hink vatten över publiken då blev han sur :)  Sen åkte vi ännu mer karuseller för det va så dåligt väder så vi va inte så sugna på o bada sen tog vi massa lotter o spelade massa grejjer (vann typ inget) sen packade vi in oss o åkte hem, hade skitkul typ hela resan men va lagom trötta när vi satte oss i bilen men då ville jag bara hem till sebbe, saknade honom massor :) Fick akutstanna utanför Finspång då Alex rumpa somnat :) haha, mammas sötis... va hemma vid tio tror jag så då somnade både barnen o jag på två sekunder....


Sebbe har blivit svinduktig på o sova nu, äter vid halv nio-nio på kvällen sen sover han till sex-sju på morronen, superskönt... synd bara att man fortfarande måste springa upp med alex på nätterna... just nu känns det som att jag skulle behöva sova ett dygn eller två, e så sjukt trött men det e väl ingen chans att man kan få göra det här hemma, tovio har ju bara halva sin semester kvar så han måste ju supa lite *suckar över idioter* Ska bli intressant o se hur det blir i Sundsvall, antagligen som vanligt, Toivo dricker o jag sitter där som hans personliga barnvakt.... åhhh, vad roligt....

jaja, idag blir det o åka ut till Jockes föräldrar o titta på hästarna, väntar bara på att Alex ska vakna o så kanske jag ska göra mej iordning lite, sitter här i pyjamasbyxor o oborstat hår... haha...

kräm på er....


 Bilderna:

Badar med tjocka mamma :)

Åker karusell

Åker rutschkana med pappa

Ovido - Quiz & Flashcards