Alla inlägg under november 2008

Av Frida - 30 november 2008 18:27

Shit allså, vaknade inatt o mådde helskumt, mådde illa o kände mej yr... Typ som jag mådde under mina graviditeter men vet ju att jag inte e gravid nu... Har pått piss hela dan o inte fått i mej nåt o äta... Skitkul också att T åkte vid tre o kommer hem vid nio, börjar bli skapligt irriterad på det här dömandet nu :(  Har ju MASSOR o göra imorron med så jag har inte tid o va sjuk.. Får hoppas det går över tills imorron. Nu e Bella här, min extradotter så hon leker lite med barnen o tur e väl det för jag har ingen energi alls till det idag... Har inte ens orkat plocka ur diskmaskinen... SYND OM MEJ!!!!!

Nu ska jag sluta gnälla...

Av Frida - 29 november 2008 21:00

tänkte jag skulle skriva ett långt inlägg o sen lägga upp lite bilder nu när barna lagt sej o jag e själv hemma men jag orkar bara inte... Alex har nog inte somnat än.. Blir så trött på att han säger att han ska ha välling o sen när det väl kommer till kritan o man har gjort välling så vill han inte ha, bättre då att han säger att han inte vill ha liksom... Så idag va jag elak, jag tog hans napp eftersom han inte ville ha vällingen (frågade honom typ tre ggr innan jag gjorde välling o han skulle ju prompt ha) får se om han somnar utan napp eller inte, han har inte sagt nåt än o han har ändå legat därinne i typ en kvart.... känner mej elak men kanske lika bra o börja träna, ska ju ge napparna till tomten snart....


ska glo på tv o svulla chips o dip o sen somna i soffan tror jag...

Av Frida - 26 november 2008 12:12

Sebbe e sjukt trött o supergnällig... ska slänga ner han i vagnen om en timme typ men måste hålla ut tills dess... *suck*


Beställde värsta snygga gardinerna igår.. kommer passa sååååå bra i vårt vardagsrum med silverväggen o dom svarta sofforna... http://www.cellbes.se/Product/?mid=276&pid=032615 dom lila e det jag ska ha...


Pysslade på öppna förskolan igår, va supernajs o träffa lite andra vuxna (speciellt anne-mo o jenny såklart), sitta ner o få god soppa sen pyssla o sen lite tystnad uppe i kyrkan, nu e ju inte jag så jättekristen men kan tycka om lugnet en kyrka ger... Annika o Frida hade gjort så himla fint med massa tända ljus o så... Man kände sej verkligen uppmärksammad liksom, att dom hade lagt ner tid o energi för att det skulle va mysigt....

Sen gjorde jag ju världens läckraste dörrkrans med, kort kommer jag lovar... den e såå jäkla snygg.... *stolt som en tupp*


Idag va Sissela här en sväng innan jobbet. Vi tog en promenad o sen blev det frukost hemma hos mej, mysigt som tusan... Gillar henne massor men tiden räcker ju itne till jämt tyvärr... o så e ju hon o jenny radarparet liksom... jag e lite på sidan.... tredje hjulet :)


Imorron blir det dockteater med barna i gamla linköping på fm sen luck i valla o promenad till öppna förskolan, tänkte baka på fredag men vi får se vad som orkas med... nu ska jag aktivera sebbe lite....

hej på´re

Av Frida - 24 november 2008 12:42

Klarade inte uppköring, jag backade tydligen för fort!!! Hur höga hastigheter kan man komma upp i på 10-15 meter? Blir så trött... Kör på Jockes linje att dom bara vill ha mer pengar... blir o punga ut med 1100 för en ny uppkörning... surt värre... fick iaf en tid nästa vecka så det e ju skönt att jag inte behöver vänta så länge men just nu känner jag bara för att gräva ner mej tills nästa vecka!!! FUCKING JÄVLA BAJSGUBBE!!!!! Kan va så att han inte fått sej nåt på länge.... usch

hejpå´re

Av Frida - 19 november 2008 12:18

Fick värsta sovmorronen imorse, mina barn har äntligen hajjat det där med vintertid... gött :) Alex vaknade halv åtta o Sebbe åtta, riktigt mysigt....

Har dammsugat o vikt tvätt idag, inte ens lite kul men va faan, nån måste ju göra det o eftersom jag går hemma så blir det ju jag, ska faktiskt bli skönt o börja jobba så jag kan tvinga T o göra lite med... Sebbe e ju sjukt söt när man dammsugar, han hänger efter dammsugaren o så fort jag stannar ställer han sej mot den så han ser ut som Carola i fångad av en stormvind o där står han o garvar liksom... tokiga unge...

Fastnade i en sida på nätet.. http://www.namnnappen.se Supersmidigt ju.. beställde sex nya nappar till Sebbe, ingen idé o beställa till Alex han ska ju ändå sluta med napp snart... Alla roliga nappar brukar bara finnas i Esska-format, typ rock star-napparna o dom så skönt att det fanns olika former o matrial här så man kunde välja... Fattar inte vart alla nappar tar vägen hela tiden? Kanske är det samma troll som skitar ner i mitt hus som stjäl alla nappar? Tål att funderas på... Hade typ 7 nappar till Sebbe för nån månad sen, nu har jag 1 (EN) Hur faan kan sex nappar bara försvinna? Blir helt upprörd... Kanske e så att napptillverkarna samarbetar med det lilla trollet så vi måste köpa nya nappar hela tiden... Tror helt klart att jag e en konspirationsteori på spåren.... *förvandlas till sherlock holmes*     Någon som har en annan teori?


Har tänkt massor på mormor i dagarna, har fortfarande inte tagit mej i kragen o bakat bullar men får bli lussebullar nu till jul istället... Julen kommer nog bli rätt jobbig... Första julen utan mormor liksom.. hon som varit limmet i vår familj hela tiden... Saknar henne så mycket hela tiden... Igår när jag klarade teoriprovet önskade jag så mycket att hon hade levt så jag kunde ringa till henne... När ska jag vänja mej vid att hon inte finns mer? Kommer ju aldrig sluta tänka på henne men när ska det komma automatiskt att jag inte kan ringa henne? Nu glömmer jag ju bort (förtränger) att hon inte finns typ flera gånger i veckan.... SAKNAR DEJ MORMOR!!!!!


Min sambo har nog slagit i huvudet på allvar, varit jättemysig o kramig hela helgen o det hör absolut inte till vanligheterna då han inte ens har hälften så stort närhetsbehov som jag men jag har bara tackat o tagit emot :) Får hoppas på att det håller i sej bara... hehe...


nehe, pilla i sej en macka kanske o se om lillmonstret ska vakna snart o ha lite lunch innan vi hämtar storebror...

tjing tjing

Av Frida - 18 november 2008 14:35

Yes, klarade teoriprovet idag... så jävla skönt.. va grymt nervös... Satte mej vid datan imorse för o gå igenom lite men hade typ fel på allt så då kände jag att "Faan jag skiter i det" men det gick ju bra ändå.... Satt i typ en kvart eller nåt, kändes som skitlänge... Det värsta va helt klart när man skulle trycka på rättningsknappen "Ditt resultat kommer att visas om några sekunder" hjärtat stod helt klart still i några sekunder sen blippar det till "Godkänt" med fina gröna bokstäver... Va nästan så jag hoppade upp o ner o skrek av lycka men alla andra satt ju fortfarande o gjorde prov så jag höll mej faktiskt... Gick fram till läraren o fick ett fint papper där det stod "Godkänd! maxpoäng 65, dina poäng 61, krav för godkänd 52" JAG E SÅ SJUKT JÄVLA BRA!!!!!! *hoppar o studsar o e allmänt lycklig*

Nu ska jag bara klara uppkörningen nästa vecka... uscha...

Nu ska jag pussa på mina barn för mamma e glad idag :D


Bjuder på en lättklädd bild från i somras :P

Av Frida - 15 november 2008 14:10

Gör faan inget annat än o städar känns det som... Tror på allvar att det kommer in ett litet troll varje natt o drar in en massa smuts o sätter en massa fläckar på bord, stolar, bänkar mm. Jävla troll... Mamma, Stefan o Michelle va här igår till idag, Stefan har putsat våra fönster så har vi ätit god mat o bara umgåtts, MYCKET trevligt... Synd bara att pojkarna inte fattar när det e dags o gå o sova men det får dom ju betala för idag, det värsta e att dom lyckades väcka mej flera ggr så jag e som en klubbad säl idag... T ska ha polare här ikväll som ska glo tipset o spela tvspel så det lär väl bli skitigt igen o jag kommer inte kunna sova men vill hellre att dom är här för T har varit borta en hel del den här veckan o jag måste ju plugga... E helt trött på o plugga, så sjukt jävla tråkigt men e ju inte många dar kvar nu... Ska jobba i januari med, ska bli najs, farmor o mormor ska turas om o ha sebbe o alex får gå på dagis... Har jättedåligt med dagar kvar så det blir o jobba fram tills Sebbe börjar dagis o sen ska jag va ledig under inskolningen o sen jobba igen. Har bestämt oss för o ta dagiset som ligger precis vid oss o sen ställa Alex i omplaceringskö till det dagiset så får vi ha dom på olika dagis ett tag.. Har pratat med en kompis som har sitt barn där o hon e jättenöjd sen pratade jag med dagiset igår o hon jag prata med va supertrevlig så jag o Sebbe ska dit o hälsa på på måndag efter att vi lämnat Alex på sitt dagis... Har en bra känsla för det här så jag tror det kommer gå bra...


Imorron blir det pappamys på förmiddan o sen åker han o dömmer i viken o vi åker till badhuset i norrköping med mormor, Alex va ju o bada rätt ofta när han va mindre men Sebbe har aldrig badat o Alex har faan inte badat sen Sebbe föddes så det va verkligen dags o ta tag i det... *skäms* Trevligt ska det bli iaf. Får se om min substitutman o hans dotter följer med oxå... Har inte träffat Bella på aslänge känns det som, saknar min lilla extradotter ju...


Nu ska jag göra nåra prov innan det e dags o väcka Alex.

kram

Av Frida - 13 november 2008 18:51

Känner mej så jävla off idag... Har knappt sovit någe inatt för Sebbe har varit ett monster o sen har Alex varit helt otroligt jobbig hela förmiddan... Städade som en tok på förmiddan för att jag skulle slippa det ikväll, tryckte i barnen lunch, packade ner dom i vagnen o tog en promenad till stan, lekte på öppna förskolan o sen blev vi hämtade av T där.. Han överraskade mej genom o hämta oss, vi skulle ha gått till hans jobb eftersom han inte slutar förrän fyra, trevligt tyckte jag... men självklart fanns det en baktanke :( Han hade blivit erbjuden o följa med hockey ikväll med middag o hela kittet, fattar ju självklart att han vill gå men jag e helt slut idag o behöver verkligen plugga till teorin så det kunde inte kommit mer olägligt... imorron har vi ju mamma o stefan här o på lördag o söndag ska han dömma o sen e det inte många dar kvar tills provet liksom.... Ibland känns det som om jag skulle behöva knarka lite så jag inte behöver sova för o hinna med allt.....

Tycker det e sjuuuukt jävla tråkigt o plugga med, har ingen motivation alls... räcker väl satan med att jag kan köra bil känns det som....

blä blä blä vad trist allt känns just nu... ska kasta ungarna i säng vid åtta, göra ett par prov på datorn o somna som en gris i soffan tänkte jag....



Ovido - Quiz & Flashcards