Alla inlägg under augusti 2009

Av Frida - 28 augusti 2009 09:54

Jaa, som ni kanske har fattat e jag itne ett dugg motiverad o blogga just nu... den får nog dö ett tag nu så kommer jag tebax med nya friska tag när livet lugnat ner sej lite...


Tjillevippen....

Av Frida - 16 augusti 2009 18:47

Åhh, så irriterar jag är idag....

karln har varit iväg på speedway hela helgen, sovit borta o förlustat sej medans jag har slitit med mina två egna ungar (varav en är i supertrotsåldern o den andra inte kallas demolition man för intet) plus att jag har haft en av hans kompisars ungar (som är i tidiga tonåren o har sjutusen frågor om allt) o sen när karlsloken kommer hem har han mage o ligga i soffan o sova hela jävla eftermiddan..... Blir så lack..... Även om han e bakis så behöver ju ungarna äta o skötas om o framförallt har dom ju saknat honom o vill ha lite uppmärksamhet... neeeej då, bara ligga på soffan e visst melodin som gäller.... *morrar, muttrar o e allmännt förbannad*


Nu har iaf alla tre ungar ätit (jag fick nog i mej en halv tacos eller nåt) så nu ska jag inte göra ett skit mer ikväll, ta ett långt bad o skita  allt vad läggning o nattning o tandborstning heter o det ska bli sååååååå skönt ;) Tycker faktiskt att jag förtjänat det....


Annars har helgen varit skaplig, jobbade i fredags o sov i stockholm så min mor o bror ställde upp o tog en varsin unge (eftersom ovannämnda karlj*vel skulle ut o roa sej som sagt!) sen hämtade jag dom på lördan, träffade Ulli o Tony, var sjukt kul, är så lycklig över att dom flyttat till Sverige på allvar nu :D


Käkade lite pizza i norrpan o sen blev det hemgång, läggning av två övertrötta barn sen slocknade jag som en stock typ tjugo över tio... snacka om o va totalt utpumpad...


Idag har vi ite gjort så mycke, bella tog med barnen till lekparken en halvtimme så jag idiotstädade här hemma, plockade, dammade, tvättade o dammsög... helt svettig efteråt.. gick jägarns fort där ett tag ;)


Nu bara svamlar jag... hej hej istället...

Av Frida - 9 augusti 2009 07:38

Åhhh, så börjar semestern o lida mot sitt slut... känns skittråkigt... jag har ju massa saker kvar o hinna med nu när det fina vädret kommit... vill ju bada massa mer o så... men men, börjar med o va ledig imorron så jag kanske tar med mej barnen till himna eller nåt... fick en fullspäckad vecka med, jobb tisdag, onsdag, torsdag, fredag o lördag... då vet man vad man gör iaf ;) Får se om jag kommer ihåg hur saker o ting funkar... haha...


Har haft en supernajs sjukskrivning/semester.... vi har gjort såna miniutflykter... varit i västervik med husvagn, hyrt stuga i skara o hälsat på Kikci o Micke ute på ön ett par dar... har varit alldeles lagom, ungarna blir ju ändå så trötta efter ett par dar så då har det varit skönt att kunna åka hem o ladda batterierna lite.... helt perfa...

Mannen min har ju byggt om våran fina altan på framsidan med, sjukt fin blev den (nu väntar jag bara på att han ska ta tag i den på kortsidan hihi)


Har ju även fått äran o va med på Carros o Tias bröllop i fredags, dom va så himla fina... o lilla Dennis va en ängel, både i kyrkan o på festen....


Idag ska vi utnyttja en av våra bröllopspresenter, ska åka i en stor boll nerför en slänt (zorbing även kallat) får se om jag lever imorron :) Kul ska det bli iaf....


nehej, pasa på o mysa lite med mina söta barn medans deras pappa sover kanske...


hej svejs

Ovido - Quiz & Flashcards