Alla inlägg under mars 2009

Av Frida - 31 mars 2009 18:43

Känner mej helt jävla blåst i huvet efter den här helgen... Jobbat som ett svin, varit på personalfest o inte haft nån sovmorron.. va sjukt trött på jobbet i söndags men hade värsta glidarturen så det va lugnt... T tog med barnen till dagis i måndags så jag fick sova lite, hade ju jobbat sent natten till måndag osatan i gatan vad jag sov... Ställde ingen klocka, trodde jag skulle vakna igen runt tio så jag hann o åka o handla innan jag hämtade barnen men nej då.. Vaknade halv ett (HALV ETT) helt sjukt... men behövde väl antagligen sova så det va ju bra att jag fick göra det....

Va ute o njöt av det halvfina vädret igår efter dagis.. Sebbe e kung i sandlådan säger jag bara :) O rutschkana skulle han åka med, ska ju göra allt som storebror gör.. haha...


Inget vettigt o skriva, ska jobba torsdag, fredag, lördag o söndag, känns sådär.... Nu ska jag sola innan jag ska åka hem... skööööönt


hej svejs

Av Frida - 27 mars 2009 23:58

Man skulle ju kunna tro att jag e trött nu men icke!! Red Bull is da shit.. haha Kommer antagligen somna typ fyra inatt o va helt död imorron istället... men men, det e smällar man får ta om man får köp o städnoja istället för o sova på dagarna... Nu ska jag ha rast en timme o sen ska jag åka med Porris o Fiksarn hehe.. Porris e lite sur på mej så jag får nog smöra lite för han.... Skickade mess till han från min privata mobil så han va tvungen o messa 118 118 för o se vem jag va.. haha.. han blev allt lite skakis... *asg*


Läsa lite bok en sväng, fastnat i "Grabben från graven bredvid" rätt okej faktiskt...


tjing tjing...

Av Frida - 27 mars 2009 12:39

Jaa, sova, det e för veklingar idag.. Mina prinsar väckte mej sex imorse, lämnade dom vid nio på dagis eftersom jag ska jobba tolv timmar idag (till två inatt) men inte faan gick jag hem o la mej inte... Va bara "tvungen" att åka till ikea en sväng, köpte bra grejjer som man kan ha allt pappersskräp o pantflaskor i (så jag slipper ha massa jävla papperspåsar med skit i i min nya fina tvättstuga) sen hittade jag en brödkorg, har ju letat efter det svinlänge men vill itne ha nån ful träfärgad sak men nu hittade jag svarta på ikea.. sen köpte jag massa glasburkar som jag har hällt upp ris, makaroner, socker, havregryn o tvättmedel i.. blir så fint i både skafferiet o tvättstugan... sen blidde det maxi en sväng med, köpte påskgardiner (eller det e väl mer vårgardiner) fint satan blev det i köket o nu har jag plockat iordning o dammsugat.. va behövligt men lär väl behövas imorron igen eftersom det e fredagsmystajm i tallboda ikväll :)


Jobbar hela jävla kvällen, börjar typ halv tre o slutar två i norrköping sen har jag iofs sovmorron på hotellet till typ tio men sen jobbar jag till halv fem imorron, känns sugit som faan! Men jag lovar o äta lite hotellfrukost åt dej med Carro :)

Party på jobbet imorron med, innebandyfest.. hehe.. brukar va några få tappra som spelar innebandy medans alla andra hinkar bärs.. haha.. e nog eg bara en ursäkt för o få ha fest liksom... men trevligt e det... ska dock ta det lugnt så jag orkar gå upp med barnen på söndag för jag jobbar söndagkväll med, kan ju va kul o få träffa mina prinsar lite liksom :(


Nu ska jag sluta yra, fortsätta svära över det förbannade jävla vädret o fixa det sista...

kram på er o trevlig helg :)


Update: Det e jag som e speedad på red bull kan man säga, hehe drog i mej två stora burkar förut för ögonen va på väg o trilla ihop på mej o nu e jag så sjukt speedad... haha.. har en burk kvar med innan kvällen e slut... detta kan ju gå hur som helst liksom... *asg* Får iaf sällskap av lite väktare nu, sköönt, så jävla sugigt o sitta själv o glo på tåget.. resenärerna e ju inte så glada precis... eller roliga heller för den delen... haha...


svär lite över jobbet jävla datamus, den har en knapp på sidan vid tummen o den gör att man backar o då försvinner allt man skriver ju *morrar*


nu ska jag gå till tåget.. tjing tjing...


Förresten, kom o åk lite pendel med mej ikväll om ni har tråkigt :)

Av Frida - 25 mars 2009 08:55

Gött det e med hotellfrukost då, ätit så magen står i fyra hörn typ, hehe.. ska åka pendel idag :( Börjar med o åka till mjölby o ha rast en timme, känns nödvändigt, nu går tåget, tjipp tjipp


Nice o åka x12:a utan biljettmaskiner :D Mitt jobb består av o ropa ut att det inte finns några biljettmaskiner, lite lagom faktiskt hehe... Får iofs byta tåg nu när vi kommer till linköping men då har ju en del av dagen gått iaf..


Blir o handla efter jobbet o sen hem o hämta barn, har ingen aning om vad jag ska laga för mat idag, har ingen inspiration alls, måste va nåt snabbt o lätt eftersom både jag o ungarna kommer va trötta... Lutar faktiskt åt makaroner o korv, väldigt raffinerat, haha..


Kommer sakna T massor, träffade han en snabbis igårmorse innan han gick till jobbet o så träffas vi inte förrän imorronkväll, o sen itne på hela helgen typ... ska kramas med honom massor imorron så han inte glömmer bort vem som e hans sambo ;P


Kom på igår att jag e typ världens sämsta människa med, glömde totalt bort att plastmamma Annelie fyllde år förra veckan, ringde upp o skämdes som en hund.. Fattar inte vad som hänt, jag brukar ju alltid ha koll på såna grejjer ju... E så mycket man måste ha koll på nu, det bara går runt i huvet på mej... Men men...


Grattis i efterskott plastmamma!!

Hoppas du hade en jättebra dag :)

Älskar dej massor!!

Ganska glad att jag har två "mammor" faktikst, dom e så olika som två personer kan va.. mamma e den softa o förlåtande, Annelie e den med pondus o stränga o dom kompletterar varann så jävla bra, jag har liksom fått allt kan man säga... Kommer ihåg när jag va yngre o Annelie ställde en massa krav, jag va så jävla arg på henne o skrek en hel del fula saker till henne men det e tack vare henne som jag inte sitter som ett jävla socfall i en sunkig lägenhet, hon gav sej faan på att jag kunde bättre o visst kunde jag det jue... jaja, älskar mina "mammor" iaf... o pappa med såklart hehe.. han e ju den man ringer till om man måste ha hjälp med nåt.. pappa-the handyman liksom :D


Nu ska jag lägga mej i soffan en sväng tror jag...


Ha en bra dag o njut av solen, själv ska jag ruttna på ett pendeltåg till halv fyra :(

Av Frida - 24 mars 2009 16:58

du ska få se bilder på tvättstugan men det e inte riktigt klart än men det kommer Kicki, jag lovar :)


Funderar på o byta bloggsida med, som Carro skrev i förra inlägget så e det rätt jobbigt o kommentera på den här bloggen.. ska dra ett allvarligt span på det hela :)


Va iaf i Sundsvall i helgen med Alex, svärmor o två kusiner till Alex, rätt trevligt faktiskt... Men en helg med svärmor e typ vad man klarar av, va rätt skönt o få komma hem på söndan haha...


Alex va supernöjd över o träffa Moa, han skulle stå med henne framme vid prästen när hon skulle döpas, dom va så söta dom små kusinerna... Kul o träffa Micke o Lojsan med, länge sen, tycker dom e sjukt trevliga, blir nog en vecka i sundsvall i sommar...


Åker pendeltåg hela natten, suger rejält faktiskt men men, slutar inte förrän fyra imorron o då ska det hämtas barn för T är iväg på "konferans" som dom så fint kallar det, hehe... sen e jag faktiskt ledig torsdag så det blir väl Öppna förskolan som vanligt... Faan vad mitt liv känns trist just nu, allt e upprutat o aldrig finns det nån tid för o hitta på något, e alltid massa tider som ska passas.. *suckar*

I April ska T iväg tre helger i rad med :( Familjeliv va e det liksom.. *hänger läpp* Men men...


slappa lite i das sofa innan jag ska åka tåg igen då...

tjing tjing

Av Frida - 18 mars 2009 20:30

Tror på allvar att min tandläkare var med i filmen "The Dentist" haha.. Nej vars, han va itne så elak men det borrades o skrapades o pillades så nu e jag helt öm i nederdelen av vänstra käken :(


Tänkte jag skulle gå hem o sova efter tandläkaren men sprang en sväng på stan o sen när jag kom hem så fick jag städnojja så det plockades, dammsugades o torkades golv, sova får jag göra imorron :) Toivo ska ju lämna barna på dagis o jag ska inte hämta dom förrän kvart i tolv så det ska bli skönt o få sova...


Har inget vettigt o skriva o det e ju faan aldrig nån som kommenterar nåt så *tjurar*


Blä på er!!

Av Frida - 17 mars 2009 06:45

God morgon, god morgon, Frida i ottan här!

Gött o arbeta igen (INTE) Jobbar faktiskt bara två dar den här veckan, rätt softish... Ska till Västerås en sväng idag, åka lite buss till katrineholm o softa lite... Se om dom har den sjuuukt goda mackan på cefet i västerås idag, mozzarella o grönsaker i grovt bröd.. den va så god *dregglar lite*


Tvätt stugan klar hemma med, min sambo e så duktig, vi ska köpa skåp o så idag o sen e det bara o tvätta :) Har saknat min tvättstuga på allvar... haha..


Skulle skriva om nåt men kommer inte ihåg vad.. *funderar lite*


Jaja, va hos Jenny igår o lämnade en grind o va lite barnvakt så hon fick duscha, rätt mysigt o ha lilla theo snusandes på mitt bröst.. endorfinerna bara rusade i kroppen på mej... skulle eg ha åkt hem när hon duschat färdigt men hade liiite svårt att slita mej så här sitter jag nu o e svintrött men det va det värt ju :D Sebbe har hållt mej vaken från fyra inatt med, fick i nåt komaliknande tillstånd för mej att han redan fått välling o försökte få honom o somna om i typ en timme o när jag till slut gick upp för o göra välling såg jag ju att han inte alls fått nån välling, inte konstigt han inte somnade om... haha.. har väl drömt eller nåt...


Tandläkaren imorron med, rädd på allvar, dom ska borra i en tand... usch usch... Blir o knappra piller innan jag går dit tror jag, måste bara hitta dom....


nehepp, aktivera mej lite kanske...

Av Frida - 15 mars 2009 18:10

Usch vad trött jag va på jobbet igår... o när vi e på väg upp till Norrköping för o vända blir det stillbild i hela linköping med omnejd (skärmarna hos fjärren slocknar så dom ser inte vart tågen e så allt står helt still). Vi fick iaf rulla in i linköping o sen började dom leta efter bussar o chaufförer, inte det lättaste halv ett en lördagsnatt precis.. Fick iaf fram två bussar o sen stod vi i linköping en timme till o väntade på att antingen att tågen skulle få rulla eller att det skulle komma fler bussar... Folk har bara två lägen en lördagskväll efter krogen, antingen chillar dom o e glada för att dom iaf kommer hem även om det blir sent eller så e dom världsbäst o ska klaga på allt hela tiden... tur jag hade mina väktare kvar då den andra tågvärden gick hem... Va riktigt nära tt en kille fick stryk men det hade han i så fall gjort sej förtjänt av, shit vad jobbig han va...

Jaja, det kom bussar vid typ kvart över två eller nåt (vi skulle ha åkt halv två) o så va det bara o åka buss ner så jag va väl på hotellet vid halv fyra tror jag... när klockan ringde sex igen va jag död på allvar... två timmars sömn e på tok för lite.... jobbade bara typ tre timmar idag men det räckte, hade verkliga problem med att hålla ögonen öppna, va som att kroppen bara sa ifrån... Somnade iaf gott med Sebbe på förmiddan o sen somnade visst hela familjen på eftermiddan o sov i nästan två timmar, kommer bli lätt o lägga ungarna ikväll :(


Sambon har varit så duktig i tvättstugan, nu e det bara golvet som ska torka o målas igen o lite skåp som ska upp men räknar med o kunna tvätta på tisdagkväll kanske... Jättefint blir det där nere... Fick sålt på våra gamla maskiner idag med, skönt o bli av med skiten liksom...

Nu vankas det middag här snart... hej på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards