Alla inlägg under april 2009

Av Frida - 13 april 2009 18:47

Åhh, vad sliten jag e idag... Va på Club Aqua igår o det va helt okej, dansade en del o drack alldeles lagom mycket men inte så där jättemycket folk man kände så det va lite trist. Vi rörde oss hemåt runt två men va tvungen o stanna fyra ggr på motorvägen för det va en viss herre i bilen som skulle kräkas titt som tätt... haha, så går det när man inte druckit på länge...

Va iaf sjukt trött imorse men fick sova till typ tio så det va skönt, va bara uppe på toa en sväng vid sju...

Nu till problematiken... Jag e typ ute eller dricker en gång varannan månad, T gör det i snitt minst en gång i veckan o han har varit grinig hela jävla dan för att han inte fått sova på dan idag. ungarna sov itne samtidigt o jag har donat ute i trädgården (eftersom jag fick skit för att han gör allt där för ett tag sen) så inget e tydligen bra.... Blir bara så jävla trött ibland... Hur svårt kan det va o prata om vad som stör en eg? Jag har inga problem med det men vissa tycker tydligen att det e bättre o tiga o gå runt o tjura, va faan, jag e väl inga tankeläsare.... Åhhhh.... *upprörd*


Har iaf fått MASSA gjort idag... T o grannen rensade bort alla grenar vi hade efter trädklippningarna, jag har rensat ogräs, krattat hela gräsmattan nästan, rensat våran stensättning på barr o klippt lite träd, buskar o vinbärsbusken.... blev jättefint nu... Sen vek jag typ fem maskiner tvätt eller nåt, nu har jag ätit, ska duscha o åka till jobbet, skulle kunna lägga mej ner o sova nu men....


orkar inte mer.... hej på er!


Alex cool i brillor på väg till morfar

Av Frida - 11 april 2009 08:05

Bloggspejaren har varit inne på min sida o snokat runt, riktigt cool, måste ju iaf finnas några som läser min blogg :) Vill du veta vad han skrev så kika in här: http://bloggspejaren.blogg.se


Gårdagen va underbar... pappa, annelie o en heldrös med ungar va hemma hos mej igår, nu ska det åkas tåg...

Av Frida - 10 april 2009 10:43

åhh, vad underbart det e när man städat hela huset o det bara luktar gott o e rent överallt... *myser* Underbart väder ute med, ska åka till farmor (barnens alltså) o säga grattis o äta lunch... sen kommer pappsen o annelie o några av ungarna ikväll, ska bli så myysigt, jag älskar verkligen o umgås med min familj... T ska ju iväg men han va så snäll igår när jag jobbade så han gjorde köttbullar o revbensspjäll åt oss som vi ska äta på vårat påskbord ikväll, ibland e han bra o ha min sambo ;)


Imorron blir det jobb, åka buss till norrköping (förbannade banarbeten jämt o ständigt) o sen till västerås o tebax, rätt soft tur.. ska se om jag hittar något i klädväg i västerås tänkte jag, e ju party på söndag, club aqua på Otten med tjockisLinda o Tedde, kan bli trevligt, får se hur länge jag o Linda orkar, haha....


Sebbe lillgris sover, han somnade under tiden jag dammsugade o antagligen så tyckte han att jag förde liv för han har lagt kudden över huvudet, sötkorv liksom... Alex sitter o målar ägg, han e jättelycklig, påsk e en kul tid tycker han :) Han kommer nog bli ännu lyckligare när pappa o dom kommer för dom skulle ha påskägg med sej... o sen får dom av oss imorron, hittade en thomas tågetfilm till Alex o så skulle T köpa nåt till Sebbe men det har han inte gjort än så vi får väl se hur det blir med den saken... som sagt e dom bra o ha ibland.. haha..


Grilla med alex gudfar o särbo imorron, trevligt trevligt... på söndag tänkte jag kasta upp T på taket o börja sopa ner all barr o sen rensa hängrännorna... gjorde inte det förra sommaren alls liksom, känns som om det kan va dags nu ;)


Här e mina fina påskkärringar ;)

Av Frida - 9 april 2009 19:01

Lite trötter e jag allt nu... ska bli skönt o komma hem... Sebbes sista dag på sitt dagis idag, fröknarna va allt lite ledsna... har lovat o komma förbi o hälsa på titt som tätt, inte så att det e långt bort liksom... måste verkligen komma ihåg det bara *guldfisk*


Imorron blir det städa av i Tallboda, tänkte kasta ut ungar o sambo o ta tag i mitt hem på förmiddan, sen blir det lunch hos barnas farmor som fyller år idag o sen hem för lite sova för ungarna o sen sticker T iväg med grabbarna o pappa m familj kommer till mej o barna, ska äta påskmat, gott gott....


ska väl dra mej till bussen nu... hej på er!

Av Frida - 8 april 2009 20:59

Shit vad min minsta son e äcklig... Alex hade tydligen varit på pottan o gjort nummer två utan o säga något till oss o för o va lite extra rolig så stänger han in sin lillebror på toaletten (vi tror att han e i lekrummet o leker) Efter en stund hör vi hur det dunkar inne på toaletten så jag öppnar o där sitter Sebbe superglad med bajs överallt typ... så vidrigt... Jag sanerade ungen o Toivo sanerade toaletten o Alex fick sej en utskällning... usch, ryser vid tanken... bläääääää.....


Nog om det *ryser lite till* Jag har iaf varit duktig idag, rensat alla garderober hemma o slängt massa av mina kläder som itne kan ha o inte använder... fint som tusan blev det, lite ordning på torpet liksom :) Skulle ha tagit tag i o packa ner massa leksaker o ta in lite nytt med men hann inte det, får ta det nästa vecka... slängde iaf en påse med typ trasiga bilar o sånt.. ungarna lär inte ens märka att dom e borta liksom :P Kan va så att dom har liiiite mycket leksaker ;)


Fick panikåka till Maxi en sväng förut, trodde inte att Alex skulle vilja va påskkärring på dagis imorron men det ville han visst o vem har ett blommigt förkläde hemma nu för tiden? Skulle åka en snabbsväng tänkte jag men jag va inte direkt ensam på maxi, det va sjukt mycket folk o alla sprang runt som yra hönor som skulle påskhandla.. hua... Nu har jag iaf införskaffat förkläde o huckle (dom såldes i färdiga set, så jävla bra) sen fick jag springa till leksaksaffärn o köpa ansiktssmink  med... e ju inte så att jag har något rött läppstift hemma heller tyvärr.. så nu ska dom va fina påskkärringar imorron mina barn, tänkte att Sebbe skulle få lite smink han med :) Måste komma ihåg o ladda kameran med så jag kan få en bild på snyggingarna...


Jobba en sväng imorro, inte så länge så det e skönt...


Nu blir det ost o kex i soffan, mumma :D

Av Frida - 8 april 2009 08:04

Kallt satan e det jue... trodde ju att våren va här nu.. Sitter o Norrpan o häckar, lyssnar på mina mupparbetskamrater haha.. dom e inte riktigt som alla andra... för o jobba på sj så månste man itne va knäpp men det underlättar tamefaan haha...


har absolut inget vettigt o skriva, ska hem o rensa garderober o lite leksaker tänkte jag...


men hej påre!!

Av Frida - 6 april 2009 19:58

har ju itne haft tid o blogga på ett par dar, blir ett jäkla gnäll då :P Har ju varit uuuunderbart väder utre, inte har jag tid o sitta vid datorn då heller :)


Har inte hänt så mycke hemma, jobbade i helgen, Linda o Tedde va barnvakt, värsta bästa :) Va hos pappa en sväng i söndags o lämnade hans påresent (bätre sent än aldrig hehe) O idag åkte jag o linda till Ikea för o fota mina prinsar o sen belv det visst ett par timmar på Ikano, köpt lite behövligt skit :) På em kom Jenny o hennes knoddar hit o röjde lite, va fullt ös här ett tag med hundar, ungar, föräldrar o diverse gravida, haha, mysigt värre.... Imorron blir det kneg igen, ska sova i Nyköping, tror jag abonnerar på den turen.. men men.. slutar tidigt på onsdag o då e det garageröj som gäller, ta tag i alla grejjer morsan va här o lämna tänkte jag....


Alex va värsta söta förut... Han pekade på nåt på kudden så jag kollade efter o då va det en mygga så jag dödade den o sa att dom e små men kan bitas o då kliar det litegrann, han tog det kolugnt o det va inte mer med det. Efter en stund hör jag värsta panikvrålet från vardagsrummet, springer snabbt som faan, e helt hundra på att han typ brutit benet eller nåt... då sitter han i soffan helt förstörd, "Mamma det va en mygga här" haha.. myggan satt i hans panna så jag passade på o döda den o sen fick jag trösta honom. Va ju inte riktigt meningen att ungen skulle bli livrädd för myggor liksom... får se hur det går i sommar haha....


Dagen bästa: J ringde förut... "Jahopp blivit av med körkortet då" Tydligen hade han kört i 137 km på en 100-väg, smart där... kul o va utan körkort i två månader o betala 4000 i böter.. haha.. Det bästa var att jag sa till honom o köra försiktigt bara nån timme innan liksom... smarto!!


Nu ska jag duscha sen plocka lite, ska till bvc imorron innan jobbet o kolla upp Sebbes öron igen....


bjuder på en bild på vårpojkarna ute på altanen (den som ska rivas för o göra plats för en snygg sandlåda)

Av Frida - 3 april 2009 08:06

Underbart!! Synd bara att jag ska jobba igen ett pass till en kollega så jag jobbar lördagkväll o söndagförmiddag men det e en helt okej tur så jag överlever :)


Nu till det stora nyheten: SEBASTIAN GICK ALLDELES SJÄLV IGÅR!!!!!

han gick ju redan själv i lördags när jag jobbade men hur mycket vi än lockat o trälat med honom hela veckan så har han totalvägrat o gå, han har bara satt sej ner o garvat... Sen igår morse när jag gjorde iordning efter fruokosten så va han i hallen o fixade o donade lite o så ser jag att han ställer sej upp så jag håller lite span på han utan o säga nåt o då bara traskar han iväg bort från mej. Ingen som lockar på honom o inget som va särskild lockande där borta heller... Snacka om o va egensinnig, går lite i hemlighet liksom... haha, nu vet vi iaf att han kan gå så vi får väl se om han tänker gå nåt mer... sötkorv!!


Åka lite pendel kanske, Cristina e snäll hon, ska åka med mej till mjölby på sin rast, ängeln herself ;)

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards